۰

مسببان سقوط موصل برای ترک زندان آماده می شوند

یک روزنامه عراقی روز جمعه در گزارشی نوشت: فرماندهان ارشدی که باعث سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش شدند، در سومین سالروز آزادی این شهر، برای ترک زندان آماده می شوند.
کد خبر: ۲۳۲۶۳۹
۰۹:۳۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک روزنامه عراقی روز جمعه در گزارشی نوشت: فرماندهان ارشدی که باعث سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش شدند، در سومین سالروز آزادی این شهر، برای ترک زندان آماده می شوند.

 روزنامه «المدی» در گزارش خود همچنین نوشت: براساس اطلاعاتی که به بیروت درز کرده است، افسران ارشدی که در مسئله سقوط موصل به دست داعش متهم هستند از جمله «ژنرال مهدی الغراوی» فرمانده اسبق عملیات نینوا و «سرلشکر خالد الحمدانی» پس از صدور احکام ساده، برای ترک زندان آماده می شوند.

المدی افزود: این در حالی است که مردم شهر موصل به دلیل عدم مجازات مسببان فجایعی که باعث اشغال موصل شدو یا به دلیل دستیابی برخی از آنها به احکام ساده، احساس سرخوردگی می کنند.

روزنامه مذکور در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه شمار قربانیان جنگ در موصل براساس گفته معاون استاندار این شهر به ۱۰ هزار کشته و ۲۴۰۰ مجروح رسید و با بیان اینکه براساس آمارهای گروه اعزامی سازمان ملل(یونامی)، از فوریه ۲۰۱۵ میلادی تا اکتبر ۲۰۱۷ میلادی ۵۲۱۸ نفر در نینوا کشته و مجروم شدند و وزارت بهداشت عراق هم تعداد کشته و مجروح شدگان این استان در سال ۲۰۱۶ را ۸۸۹ نفر اعلام کرد، افزود:در این جنگ حدود ۴ هزار نفر مفقود شدند که اجساد برخی از آنها زیر آوارها در موصل پیدا شد. با این حال هوشیار زیباری وزیر دارایی سابق عراق هم می گوید ۴۰ هزار نفر در موصل کشته شدند.

المدی در ادامه به نقل آنچه اطلاعات درز کرده به بیرون خوانده نوشت: افسران بلندپایه متهم به سقوط موصل پس از صدور احکام ساده در حال آماده شدن برای خروج از زندان هستند.

روزنامه مذکور به نقل از اطلاعات خود افزود: دادگاه پلیس در بغداد، «ژنرال مهدی الغراوی» فرمانده اسبق عملیات نینوا در زمان حمله داعش و «سرلشکر خالد الحمدانی» فرمانده اسبق پلیس موصل را به تحمل دو سال حبس محکوم کرد.

همین روزنامه در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: این دو افسر بلندپایه در دوران بازداشت در وزارت کشور تقریبا همه مدت حکم را سپری کرده اند و از دو سال حبس، تنها چند روز تا آزادی آنها باقی مانده است این در حالی است که براساس سند صادره از ریاست ستاد کل ارتش در آن زمان، الغراوی بیش از دو سال پیش و پس از قضیه سقوط موصل، برایش حکم اعدام صادر شده بود.

روزنامه عراقی در پایان نوشت: منابعی در داخل موصل به این روزنامه گفته اند که مردم این شهر پس از آن خبرها و علی الخصوص پس از آنکه «سرتیپ کفاح مزهر» فرمانده پلیس فدرال در زمان سقوط موصل تنها به یک سال حبس محکوم شد، احساس سرخوردگی می کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: