۰

پیام آیت الله صافی گلپایگانی به نوجوانان تازه مکلف شده

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به نوجوانان تازه مکلف مشهدی اظهار داشتند: در كسب معرفت و دانش، به هر مقام و درجه‎اي كه مي‎رسيد، در آن درجه متوقف نشويد و به كمال بيشتر و مقامات بالاتر نظر داشته باشيد‌.
کد خبر: ۲۳۲۵۷۴
۱۰:۳۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با دهه کرامت و اتمام طرح تکریم نوجوانان تازه مکلف مشهدی که به دستور تولیت آستان قدس رضوی 50 هزار بسته متبرک رضوی درب منازل ایشان توزیع شد، مرجع عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به مخاطبان و دست اندرکاران این طرح پیامی صادر کردند.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

با سلام و درود به آستان فرشته‌پاسبان امام رئوف و مهربان، حضرت علیّ بن موسی الرضا علیهماالسلام و با اهدای سلام به محضر شما فرزندان عزيزم كه به سنّ بلوغ و شرف صلاحيت توجه تكاليف الهي نائل شده‎ايد.

حقير درک اين شايستگي را به شما تبريك و تهنیت مي‎گويم.

از اين تاريخ، شما به عضويت در جامعه اسلامي پذيرفته شده‎ايد و روي اخلاق، گفتار و کردار شما حساب مي‎شود و خداوند به شما، نشان و اعتبار عطا فرموده است‌ و در همه آياتِ (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا) به‌عنوان طرف خطاب و سخن او قرار مي‎گيريد.

سعي كنيد كه به حول و قوّه الهي، براي خداوند متعال بنده‎اي صالح و براي پيامبر اكرم صلی‌الله علیه و آله، پيروی راستين و براي ائمه طاهرين علیهم السلام به‌خصوص حضرت صاحب‌الامر و وليّ عصر، حجة بن الحسن ارواح العالمين له الفداء، شيعه مخلص، و براي اسلام و قرآن، پاسداري فداکار و براي همه مؤمنين و مؤمنات، برادر يا خواهري غمخوار و مهربان باشيد‌.

در كسب معرفت و دانش، به هر مقام و درجه‎اي كه مي‎رسيد، در آن درجه متوقف نشويد و به كمال بيشتر و مقامات بالاتر نظر داشته باشيد‌.

نوجوانان عزیزم

تكليف‌، يعني اين گوي و اين ميدان؛ اين شما و اين‌همه فرصت‌هاي سعادت‎بخش.

تكليف‌، يعني ورود به دوره سازندگي، خودسازي، مسئوليّت و سرآغاز آمادگي برای سير راه تكامل و تعالی.

خدا را هيچ‌گاه فراموش نكنيد و از ياد خدا و دعا و عبادت، به‌خصوص نماز و توسل به ائمه هدی علیهم‌السلام و زيارت مشاهد مشرّفه مخصوصاً آستان ملکوتی حضرت ثامن الحجج علیهم السلام نيرو بگيريد و به‌سوي سعادت و كمال پيش برويد.

در پایان از دست‌اندرکاران این ‌همایش نورانی و خادمان عتبه مقدّسه رضویه علی مشرفها التحیه و الثناء کمال تقدیر و تشکّر را دارم و توفیقات بیشتر ایشان را در خدمت به مکتب، از خداوند متعال مسئلت دارم.

والسلام عليكم و رحمة‌ الله و بركاته
لطف‌الله صافی
ذی القعده ۱۴۴۱


گفتنی است؛ امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم های جشن تکلیف نوجوانان تازه مکلف در حرم مطهر رضوی، بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی، طرح تکریم از نوجوانانی که امسال به سن تکلیف رسیده‌اند در دستور کار بنیاد فرهنگی رضوی قرار گرفت.

همه دانش‌آموزان دختر پایه سوم و پسر پایه هشتم نواحی 7 گانه مشهد و تبادکان شامل 24 هزار و 500 دانش‌آموز پسر و 29 هزار دانش‌آموز دختر شهر مشهد تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

بسته‌های متبرک اهدایی آستان قدس رضوی به تفکیک دختر و پسر شامل جانماز، تسبیح، کتاب، عطر، نبات متبرک و... بود که به همت آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش خراسان رضوی و با حضور خادمان رضوی درب منازل نوجوانان توزیع شد.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه این طرح که مقرر بود همزمان با دهه کرامت برگزار شود به دلیل مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری کرونای استان لغو شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: