۰

خانه های مد بدون مجوز پلمپ می شوند

مرضیه شفاپور با بیان اینکه خانه های مد بدون مجوز پلمپ می شوند،گفت: تمام مزون ها و موسسات مد و لباسی که بدون مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس فعالیت می کنند با هماهنگی اماکن تعطیل می شوند.
کد خبر: ۲۳۲۴۰۵
۱۵:۴۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نشست پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی پیش از ظهر امروز سه شنبه 17 تیر با حضور مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و محمدرضا عزیزی، دبیر هنری پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در معاونت هنری برگزار شد.

در این نشست، «مرضیه شفاپور»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با توجه به اهمیت عاشورا برای ایرانیان گفت: با توجه به اهمیتی که عاشورا برای ما دارد و دهه ای که همه مردم ما در آن درگیر می شویم، می توانیم بهترین فضا را برای آن ایجاد کنیم؛کارگروه ساماندهی مد و لباس تصمیم گرفت امسال جشنواره مد و لباس عاشورایی را بهتر از سال های گذشته برگزار کند و در همین راستا از موسسات خصوصی برای برگزاری بهتر این رویداد استفاده می کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به رویکرد خصوصی سازی در پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی اظهار کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس در همین راستا با همکاری مدرسه نوآوری ارج، خانه ویرو و موسسه فرهنگی هنری پویا پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی را برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما رویکرد جدیدی به لباس عاشورایی داریم و در همین راستا از تیم های رباتیک استفاده می کنیم و کارگاه های آموزشی لباس عاشورایی را نیز برپا خواهیم کرد. ما در این جشنواره هدف مان واگذار کردن کارها به جوانان و بخش خصوصی بود.

مرضیه شفاپور از برگزاری پنجمین رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی از 26 تا 30 مرداد در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و گفت: فراخوان این رویداد همزمان با هفته عفاف و حجاب روز 21 تیر ماه منتشر می شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار کرد: پنجمین رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار می شود. در بخش رقابتی طراحان تشویق می شوند که بهترین آثارشان را به جشنواره ارایه کنند. همچنین جشنواره در بخش های جنبی و مجازی نیز برگزار می شود.

مرضیه شفاپور اظهار کرد: امیدوارم شرایط کشور به سمتی پیش برود که کرونا همانند نمایشگاه عفاف و حجاب باعث تعطیلی نمایشگاه نشود و اگر شرایط به این شکل پیش رفت، جشنواره مد و لباس عاشورایی به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال بخش اربعین را نیز در پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی داریم و این بخش را در همه چادرها و لباس های عاشورایی لحاظ کردیم البته هرچه در دوره های گذشته در این جشنواره بوده، همچنان هست و ما فقط نوآوری هایی به آنها اضافه کرده ایم.

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره هدف برگزاری جشنواره لباس عاشورایی در شرایط کنونی به عنوان یک رویداد فرهنگی توضیح داد: کارگروه ساماندهی مد و لباس یک ارگان دولتی است و بر اساس شرح وظایف موظف است برنامه های خود را پیش بینی کند، یکی از اولین هدف های ما که جزو شرح وظایف ابلاغی به کارگروه است، آیین نامه ساماندهی مد و لباس یکی از بندهایش این است که پوشش را بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی ساماندهی کنیم؛ یکی از این پوشش ها هم در ایام محرم پوشش عاشورایی است که ما نگاه ویژه ای به مقوله داریم. توجه به این بخش می تواند از موازی کاری در این بخش جلوگیری کند و کارهای به این شکل توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس انجام شود.

شفاپور با بیان اینکه در کارگروه ساماندهی مد و لباس بر روی هر کسی که به مد و لباس می پردازد، باز است؛ گفت: طبق نظر شورای سیاستگذاری ما با موسساتی که از کارگروه مجوز مجوز گرفته اند، کار می کنیم. من فضا را برای همه باز گذاشتم، هر آن کسی که در چهارچوب قانون کار می کند جزو ارباب رجوع ماست و می تواند طرح هایش را به ما ارایه دهند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: سیاستگذاری دولت به سمتی پیش می رود که خیلی از امور به بخش خصوصی واگذار شود که ما در برگزاری این رویداد این نگاه دولت را لحاظ کردیم. جوان گرایی هم یکی دیگر از رویکردهای ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس است.

شفاپور با اشاره به اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس دارد به سمت استانداردسازی حرکت می کند، خاطرنشان کرد: مدیران قبلی زحمات زیادی در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشیدند اما نتوانستند بر اساس استانداردهای علمی حرکت کنند. اگر استانداردسازی صورت بگیرد، دیگر پارتی بازی در این بخش معنایی نخواهد داشت.

وی درباره راه اندازی بانک اطلاعاتی موسسات فعال در حوزه مد و لباس اظهار کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس بانک اطلاعاتی موسسات لباس و پوشاک را دارد منتهی خیلی ها در این بخش غیر قانونی کار می کنند و فعالیت اینها به اسم کارگروه تمام می شود. تمام مزون هایی که بدون مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس فعالیت می کنند با هماهنگی با اماکن پلمپ می شوند. مسیر دریافت مجوز برای کلیه موسسات و خانه های مد هموار است؛ این پروسه دریافت مجوز در کارگروه ساماندهی مد و لباس به نصف روز هم نمی رسد اما پس از آن باید مجوزهای لازم را از اداره اماکن دریافت کنند.

شفاپور درباره رنگ غالب پنجمین جشنواره مد و لباس عاشورایی گفت: امسال رنگی که در اغلب کارهای عاشورایی استفاده شده، برگرفته از قرمز و مشکی خاصی است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: