۰

عضویت ۷۰ درصد دانش آموزان در شبکه شاد

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: با بهره‌گیری از شبکه شاد در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علوی مشارکت می‌کنیم.
کد خبر: ۲۳۲۳۶۷
۱۲:۱۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محسن حاجی میرزایی با حضور در بنیاد بین‌المللی غدیر با آیت‌الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام‌جمعه موقت تهران دیدار و گفتگو کرد.

حاجی میرزایی در این دیدار بابیان اینکه کار در آموزش‌وپرورش سنگین و پرمسئولیت است، اظهار کرد: براثر شیوع کرونا ناچار به تعطیلی مدارس شدیم زیرا سلامتی دانش آموزان برای ما بسیار مهم بود لذا برای عدم تعطیلی آموزش‌ها تدابیری اندیشیدیم و اولین اقدام ارائه آموزش‌های تلویزیونی بود و در این مدت بیش از ۲۰۰۰ برنامه آموزش تلویزیونی تولید و از طریق شبکه آموزش که دارای پوشش ۹۷درصدی در سطح کشور بود، پخش شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه افزود: آموزش از طریق تلویزیون دارای نقص‌هایی بود؛ نمی‌دانستیم همه دانش آموزان از این آموزش‌ها  استفاده می‌کنند یا خیر، عدم برقراری تعامل نیز یکی دیگر از نقص‌های آموزش تلویزیونی بود لذا دانش آموزان به سمت شبکه‌های مجازی سوق داده شدند.

وی افزود: درآن شرایط کنترلی برفضای مجازی نداشتیم بنابراین تدبیری اندیشیدیم و با همکاری اپراتور همراه اول توانستیم فضایی؛ اختصاصی، یکپارچه، امن و تعاملی به نام شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را ایجاد کنیم.

عضوکابینه تدبیر و امید به جابجایی بیش از دو میلیارد فایل در شبکه شاد اشاره و تصریح کرد: اکنون بیش از۷۰درصد دانش آموزان و درصد معلمان جذب شبکه شاد شده‌اند و از برنامه‌های آن در فضایی امن بهره‌مندمی شوند.

وی اضافه کرد: عدم پوشش صددرصدی اینترنت در سراسر کشور باعث می‌شود تا همه دانش آموزان به این شبکه دسترسی نداشته باشند اما آموزش‌وپرورش در قبال همه دانش آموزان  متعهد است لذا تدابیری در این زمینه اندیشیدیم که شامل؛ تلاش‌های خوب معلمان برای آموزش حضوری با تفکیک دانش آموزان، تولید و ارائه بسته‌های آموزشی، استفاده از راهبران آموزشی و بررسی تجارب سایر کشورها ازجمله اقدامات در این زمینه بود. همچنین در پایان سال نیز از معلمان خواستیم در مدرسه حضورداشته باشند و به رفع اشکالات دانش آموزان بپردازند.

 وزیرآموزش‌وپرورش اظهارکرد: یکی از دغدغه‌هایی که در این زمینه وجود داشت موضوع تربیت بود لذا در بستر شبکه شاد کانال پرورشی ایجاد کردیم و آموزش‌های کوتاه در موضوع‌های مختلف ازجمله قرآن و عترت و موارد تربیتی را در شبکه شاد بارگذاری کردیم تا دانش آموزان بهره‌مند شوند.

وی درگیری خانواده‌ها با فرایند آموزش را از پدیده‌های خوب ناشی از کرونا برشمرد و افزود: تحرک بیشتر و نقش فراگیر افراد در فرایند آموزش از مزایای شرایط جدید بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که اخیراً در شبکه شاد ایجادشده، فعالیت۳۰هزار پایگاه اوقات فراغت است، لذا از این بستر بهترین آموزش‌های مربیان در دسترس همه دانش آموزان  قرار می‌گیرد، البته در بخش آموزش نیز چنین است و این گامی در مسیر نزدیک شدن به عدالت آموزشی است بنابراین هرچند کرونا فرصت‌هایی را از ما گرفت اما فرصت‌هایی را نیز در اختیار ما قرارداد.

عضو کابینه تدبیر و امید در پایان تصریح کرد: شبکه شاد ظرفیت خوبی است که بنیاد غدیر می‌تواند از آن استفاده کند لذا با توجه به نزدیکی دهه امامت و ولایت هر کمکی نیاز باشد برای برگزاری برنامه‌های این دهه ارائه می‌دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز در دیدار با وزیرآموزش‌وپرورش اظهارکرد: آموزش از طریق شبکه شاد به توزیع عادلانه آموزش‌ها میان همه اقشار جامعه منجر شده و کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز آیت‌الله کاظم صدیقی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط پیچیده سیاسی و اقتصادی دنیا، کرونا نیز به این شرایط اضافه ‌شده است، اظهار کرد: تعلیم و تربیت کار خطیری است و شما در این مسیر به همراهان سنگرنشین و فداکار نیاز دارید، اگر همه عالم را طوفان فرابگیرد اما انسان درکشتی نوح باشد نجات می‌یابد لذا امیدوارم در این طوفان مشکلات سربلند بیرون بیایید. البته براساس آیات قرآن، بعد از هر مشکلی آسانی خواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: توازن عرضه و تقاضا درجهان توسط خداوند منظور شده است لذا برای هر مشکلی کلیدی نیز وجود دارد، جبهه ایمان جبهه شکوفایی است و در هیچ شرایطی نباید راکد شود.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: اگر انجام امور با نیت و انگیزه الهی باشد خداوند بنده‌اش را یاری می‌کند و سرانجام تلاش‌ها پیروزی خواهد بود. غربی‌ها و مادی‌گراها پشتوانه معنوی انسان‌های موحد را ندارند لذا خداوند دائماً از موحدین دعوت می‌کند تا به سویش بروند.

وی اضافه کرد: شرایط مبارزه با بیماری کرونا برای ایران مانند جبهه بود اگر جنگ هشت‌ساله نبود ما پخته و باتجربه نبودیم و نمی‌توانستیم به این کیفیت با این بیماری مبارزه کنیم لذا با استفاده از تجارب جبهه و جنگ و همدلی و همراهی همه مردم توانستیم در برابر مشکلات کرونا بایستیم. لذا در مقایسه با سایر کشورها در بحث مقابله با مشکلات ایران در جهان بی‌نظیر است.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر اظهارکرد: بستر توحید حضرت علی علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند لذا آن بزرگواران درکلامشان فرموده‌اند؛ همواره دغدغه شیعیانمان راداریم بنابراین کشوری که امام زمان (عج) را دارد قطعاً بر مشکلات چیره خواهد شد و امروز در سطح دنیا روزبه‌روز در حال پیشرفت هستیم درحالی‌که دنیا رو به افول است.

وی بابیان اینکه در هیچ جای دنیا کادر درمانی خارج از ساعت‌های وظیفه‌اش کار نمی‌کند اما در ایران کادر درمانی مخلصانه و ایثارگرانه در خارج از ساعت‌های وظیفه خود به خدمتگزاری مراقبت و پرستاری از بیماران مشغول بودند، اظهار کرد: خداوند با کرونا کاری کرد تا همه دانش آموزان اعم از پولدار و فقیر از آموزش‌ها به یک‌میزان برخوردار شوند و این موضوع که از طریقه شبکه شاد انجام می‌شود توزیع عادلانه آموزش‌ها و کار ارزشمندی در راستای عدالت آموزشی است.

وی اذعان کرد: قرآن و عترت دو بال ضروری برای انسان است، خداوند همواره زندگی را از سرگرمی به حقیقت سوق می‌دهد لذا خداوند عجز انسان‌های مدعی را با شیوع کرونا مشخص کرد.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: جهان به سمت عدالت جهانی پیش می‌رود، بنابراین امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد و شمارا با اولیا محشور کند و قدم‌هایتان در این راه تثبیت کند لذا از این فرصت طلایی استفاده کنید و جز علمداران امام زمان (عج ) باشید و از خداوند مدال رضایت دریافت کنید.

وی ادامه داد: پیروزی‌های آموزش‌وپرورش در مبارزه با شیوع ویروس کرونا را به‌حساب انقلاب می‌گذاریم این پیروزی‌ها نشانه اخلاص شما درکارهایتان است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: