۰

عربستان سعودی 100 مدرسه دینی در افغانستان می سازد

سفیر عربستان سعودی در کابل اعلام کرده است که این کشور در چهارچوب 35 برنامه توسعه ای خود قصد دارد که 100 مدرسه دینی را در افغانستان بسازد.
کد خبر: ۲۳۲۱۳۲
۱۴:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جسیم محمدالخالدی، سفیر عربستان سعودی در کابل در دیدار با فضل هادی مسلمیار رئیس سنا گفته که کشورش یک شفاخانه با هزینه ۳۰ میلیون دالر در شهر کابل خواهد ساخت.

سفیر عربستان سعودی افزوده که کار اجرایی ساخت "دانشگاه بین‌المللی اسلامی افغانستان" در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان هم آغاز خواهد شد.

جسیم محمدالخالدی در این دیدار همچنین وعده کمک ۲۰۰ میلیون ریال سعودی به افغانستان در راستای مبارزه با کرونا داده است.

سفیر عربستان سعودی در این دیدار گفته که ملک سلمان، پادشاه سعودی "علاقمند پایان جنگ در افغانستان" است و در این زمینه "مایل به همکاری" است.

فضل‌هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنا نیز در این دیدار، نقش عربستان سعودی را درختم جنگ افغانستان موثر خواند و روی تقویت همکاری مسئولین آن‌کشور در این زمینه تأکید کرد.

او گفت که اعلامیه نشست علمای جهان اسلام درمکه مکرمه و فتوای امامان حرمین شریفین درمورد حرام و ناروا بودن جنگ جاری افغانستان، نیز درخور ستایش است و باید همه این تلاش‌ها برای یک افغانستان عاری ازخشونت‌ها، هرچه مسنجم تر و به نتیجه برسد.

رییس مجلس سنا افزود: ازاینکه علاقمندی مردم افغانستان برای حج فرضی زیاد است و از یکسو بیماری کرونا باعث عدم شرکت حجاج به مراسم حج امسال گردید و طوریکه سهم حاجیان افغانستان ،سالانه حدود 30 هزار تن می باشد ، توقع می‌رود که به سال‌های بعد به 50 هزار تن افزایش یابد ونیز اعمار مساجد و سایر تأسیسات عام المنفه از جانب عربستان سعودی،بیشترگردد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: