۰

عربستان قادر به پیروزی در یمن نخواهد بود

گروه بحران جهانی در مقاله ای درباره وضعیت جنگ یمن گفته است عربستان قادر به پیروزی در این کشور نخواهد بود و چاره ای جز عقب نشینی ندارد.
کد خبر: ۲۳۲۰۹۰
۱۰:۴۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گروه بحران جهانی در مقاله ای درباره وضعیت جنگ یمن گفته است عربستان قادر به پیروزی در این کشور نخواهد بود و چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

گروه بین‌المللی بحران یک سازمان غیردولتی است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس و در زمینه مناقشات خشونت بار تحقیق میدانی می‌کند و در مواقعی برای کاهش تنش بین دولت ها فعالیت می کند.

این گروه با انتشار مقاله ای نوشت: در یمن با وجود بحران جنگ و شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار پیچیده شده است به طوری که کشور در بین گروه های داخلی تقسیم شده است و هیچ کس قادر به پیروزی مطلق نخواهد بود.

به نوشته این گروه عربستان در این وضعیت پیچیده چاره ای جز عقب نشینی از یمن نخواهد داشت. عربستان در داخل کشور خودش هم با مشکلات زیادی روبروست و دیگر قادر به اداره جنگ یمن نیست.

« مایکل نایتز» از موسسه واشنگتن گفته است: به رغم هزینه‌های گسترده ارتش عربستان که با ۵۱ میلیارد دلار در سال گذشته ( ۲۰۱۹ ) به لحاظ ارزش تجهیزات نظامی پس از ایالات متحده و چین در رتبه سوم جهانی قرار دارد، اما عملکرد نیروهای نظامی این کشور در منطقه ناامید کننده است.

نیروهای مسلح سعودی از بحران های ساختاری و آموزشی رنج می‌برند و به همین دلیل کارآیی رزمی آنها ضعیف است.

بر اساس گزارشی که توسط نیویورک تایمز منتشر شد، ارتقای درجه این نیروها بر اساس وابستگی‌های قبیله‌ای، خویشاوندی و مذهبی و نه صلاحیت حرفه‌ای انجام می‌شود و نیروهای هوایی و زمینی عربستان از توانایی بسیار کمی برخوردارند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: