۰

اشاره بغداد به استفاده از حربه اقتصادی برای توقف حملات ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه عراق بر احتمال اصرار کشورش در بکارگیری حربه اقتصادی- بازرگانی برای مجبور کردن ترکیه به متوقف کردن حملات نظامی به اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.
کد خبر: ۲۳۱۹۹۶
۱۳:۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه عراق بر احتمال اصرار کشورش در بکارگیری حربه اقتصادی- بازرگانی برای مجبور کردن ترکیه به متوقف کردن حملات نظامی به اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.

 صحاف روز پنج شنبه در مصاحبه ای با شبکه کردزبان روداو با اشاره با به وجود ارتباط میان فرماندهی عملیات مشترک و اقلیم کردستان درباره نحوه هماهنگی در خصوص مواضع امنیتی گفت: مصالحی وجود دارد که عراق آنها را آشکار می کند. یک تعادل تجاری با ارزش سالانه بیش از ۱۶ میلیارد دولار میان عراق و ترکیه هست که به نفع ترکیه سنگینی می کند و صدها شرکت بازرگانی اقتصادی ترکیه ای وجود دارند که در عراق فعالیت میکنند و ما تمامی این شاخصه ها را در دایره ارزش گذاری فوری قرار می دهیم.

او همچنین افزود:بر ضرورت اجرای موضوع راه حل های سیاسی تاکید داریم تا از این تشدید اوضاع نظامی یک طرفه که روابط موجود میان دو کشور را تحکیم نخواهد بخشید، عبور کنیم. او همچنین بیان کرد که امکانات عالی و مورد قبولی وجود دارد که عراق می تواند برای صدور قطعنامه ای برای محکومیت تجاوز مستمر ترکیه به شورای امنیت به آن متوسل شود.

عراق هفته گذشته ترکیه را به توقف هر نوع اقدامات غیر قانونی که باعث نقض حاکمیت ملی عراق در نتیجه اقدامات نظامی تکراری ترکیه و نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده های ترکیه می شود، دعوت کرد.

نیروهای ارتش ترکیه ماه گذشته دو عملیات نظامی را در شمال عراق بر علیه عناصر حزب کارگران کردستان و دیگر سازمانهایی که ترکیه آنها را تررویستی می داند، آغاز کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: