۰

ترفندهایی که جلوی انفجار گوشی‌تان را می‌گیرد

یک متخصص الکترونیک به بیان چند راه ساده که از انفجار گوشی‌های هوشمند جلوگیری می‌کند، پرداخت.
کد خبر: ۲۳۱۸۱۴
۰۹:۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مسعود توحیدیان، متخصص الکترونیک اظهار کرد: امروزه در باتری‌های موبایل طراحان سعی می‌کنند بیشترین چگالی انرژی (نسبت میزان انرژی به نسبت حجم باتری) را بکار ببرند. همین امر باعث می‌شود که اگر از باتری، جریانی کشیده نشود، اتفاقات غیر مترقبه‌ای رقم می‌خورد.

او افزود: حتی در حالت‌های استفاده عادی هم باتری برخی تلفن‌های همراه که توسط سازنده به خوبی طراحی و مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد می تواند باعث خطراتی شود. برای مثال احتمالا مشکل آتش گرفتن باتری‌های تلفن‌های همراه سامسونگ گلکسی نوت ۷ در سال ۲۰۱۶ میلادی را به خاطر دارید. بعد از چند مورد حادثه آفرینی، این مدل گوشی حتی برای مدتی نمی توانست در پرواز‌های خارجی توسط مسافر حمل شود و باید در طول پرواز به مهماندار تحویل داده می شد.

این متخصص الکترونیک تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا از طریق گوشی تلفن همراه است. افراد باید به صورت مستمر برای ضدعفونی کردن آن با الکل و مواد ضدعفونی کننده سر و کار داشته باشند.

او ادامه داد: هیچ مدار الکترونیکی نباید در مجاورت مستقیم مایعات و یا بخار قرار بگیرد. در صورتی که برای تلفن همراه چنین اتفاقی بیافتد، مدار‌های داخلی آن می‌توانند عملکرد پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشند و همین مسئله باعث عبور جریان‌های غیر مجاز و تعریف نشده‌ای از باتری می‌شود.گوشی

او افزود: در این حالت یک باتری با چگالی انرژی بالا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث آتش سوزی و یا حتی انفجار تلفن همراه شود.

این متخصص برای نگهداری از گوشی به چند نکته اشاره کرد و گفت: سعی کنید میزان شارژ باتری موبایل را همیشه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. چراکه این کار علاوه بر افزایش طول عمر باتری، باعث کاهش خطرات احتمالی آن هم می شود. برای تمیز کردن و یا ضدعفونی کردن تلفن همراه، ابتدا آن را خاموش کرده و سپس با استفاده از دستمال مرطوب و یا آغشته به مواد ضد عفونی کننده غیر اشتعال زا آن را تمیز کنید. بعد از ضدعفونی کردن حداقل به مدت ۱۰ دقیقه از آن استفاده نکنید تا الکل استفاده شده تبخیر و خشک شود. سعی کنید این کار را در حالتی انجام دهید که باتری آن کاملا پر نباشد تا در صورت هر گونه اتصالی احتمالی، خطر کمتری داشته باشد.

توحیدیان گفت: با اینکه احتمال آتش گرفتن و انفجار باتری یک موبایل بسیار پایین است، اما به دلیل اینکه صدمه های آن می ‌تواند جدی و جبران ناپذیر باشد، توصیه می‌شود برای شارژ تلفن همراه آن را در جای امنی دور از خود قرار دهید. مخصولا در هنگام خواب آن را در بالای سر خود و یا زیر بالشت قرار ندهید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: