۰

درخواست انجام تحقیقات سازمان ملل درباره سقط جنین اجباری مسلمانان چین

در پی انتشار گزارشی مبنی بر سقط جنین اجباری اقلیت مسلمان اویغور از سوی دولت چین، جمعی از سیاستمداران و نهادهای حقوق بشری خواستار رسیدگی و تحقیقات بیشتر از سوی سازمان ملل شدند.
کد خبر: ۲۳۱۷۵۹
۱۳:۴۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سیاستمداران در سراسر جهان خواستار تحقیقات سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با زاد و ولد اقلیت اویغور از سوی دولت چین در منطقه سین کیانگ در غرب چین شده‌اند. پکن مدعی است با تمام قومیت‌ها طبق قانون و به طور برابر رفتار می‌کند.

هفته گذشته اسوشیتدپرس گزارشی منتشر کرد كه نشان می‌داد دولت چین، اقدامات ظالمانه‌ای را برای كاهش میزان زاد و ولد در بین اویغورها و سایر اقلیت‌ها انجام می‌دهد در حالی كه قوم هان که اکثریت این کشور را تشکیل می‌دهند، به داشتن فرزند بیشتر تشویق می‌كند.

اتحاد بین‌المجالس درباره چین (The Inter-Parliamentary Alliance on China) که شامل گروهی از سیاستمداران اروپایی، استرالیایی، آمریکای شمالی و ژاپنی از طیف‌های سیاسی مختلف است، خواستار تحقیقات مستقل از سوی سازمان ملل شدند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جهان نمی‌تواند در برابر این اقدامات وحشیانه ساکت بماند.

همچنین نمایندگان عضو دو حزب اصلی مجلس عوام انگلیس از وزارت خارجه این کشور خواستند موضع شدیدی علیه دولت چین در موضوع نقض حقوق بشر اویغورها اتخاذ کند.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، مصاحبه‌ها و داده‌ها نشان می‌دهد که مقامات ایالت سین کیانگ به طور مرتب زنان اقلیت را در معرض آزمایش‌های بارداری قرار می‌دهد و صدها هزار نفر از آنها را به استفاده از دستگاه‌های داخل رحمی، عقیم‌سازی و حتی سقط جنین وادار کرده، در حالی که استفاده از آی یو دی و عقیم‌سازی در چین کاهش یافته و در سین کیانگ به شدت در حال افزایش است. اقدامات مربوط به کنترل جمعیت، با بازداشت گسترده همراه است، زیرا هم به عنوان تهدید و هم مجازاتی برای عدم رعایت قوانین محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: