۰

گیاه پیله آ مناسب ترین گیاه آپارتمانی را بیشتر بشناسید

گیاه پیله آ یکی از گیاهان زینتی است که به دلیل شرایط نگهداریش از دسته مناسب ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود.
کد خبر: ۲۳۱۶۹۷
۰۹:۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، گیاه پیله آ با برگ های کوچک و زیبایی که دارد از دسته گیاهان زینتی و آپارتمانی محسوب می شود، این گیاه به دلیل اینکه نگهداری آن آسان است طرفداران زیادی دارد. این گیاه از گیاهان خانواده بومی کشور ویتنام است.

پیله آ در شرایط مناسب رشدش به 40 سانتی متر می رسد و بیشتر به دلیل برگهایش کاشته می شود و جنبه زینتی دارد، برگ های زیبای این گیاه به رنگ سبز تیره با لکه های نقره ای در بین رگبرگ ها است؛ پیله آ به ندرت گل می دهد و گل های آن کوچک و سفید رنگ است که در طول تابستان بر روی شاخه ها دیده می شود.
شرایط نگهداری پیله آ:

نور:
این گیاه به نور متوسط غیر مستقیم نیاز دارد و نور زیاد و مستقیم موجب آسیب به برگ های گیاه می شود.مکان نیمه سایه برای این گیاه مناسب است.همچنین نور ناکافی موجب می شود ساقه‌ها بلند و باریک شوند و برگها از یکدیگر فاصله بگیرند. در چنین شرایطی گیاه را به مکانی روشن‌تر منتقل کنید اما ساقه‌ها را از نزدیکی سطح خاک قطع نکنید بلکه فقط کافی است که آنان را سرزنی کنید تا رشد جوانه‌های جانبی تحریک شود.

آبیاری پیله آ:
بهترین زمان برای آبیاری گیاه زمانی است که رویه خاک کاملا خشک شده باشد بنابراین زودتر اقدام به آبیاری نکنید.در زمستان آبیاری را کمتر کرده و زیرا آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه گیاه و ریختن برگ های آن می شود.

توجه داشته باشید که آبی که از آن برای آبیاری گیاه استفاده میکنید را 24 الی 48 ساعت در جایی ساکن قرار دهید تا کلر آن بپرد.

رطوبت:

این گیاه به محیط مرطوب نیاز دارد بهتر است در هفته 2 بار آبپاشی انجام دهید و یا یک ظرف آب در کنار گلدان قرار دهید تا رطوبت آن تامین شود همچنین برای رشد بهتر گیاه توصیه میشود از کود مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید و بهترین خاک برای این گیاه خاک هلندی میباشد.

تعویض گلدان:
فصل مناسب برای تعویض گلدان فصل بهار است. زمانی که ریشه از گلدان بیرون نزده باشد اقدام به تعویض گلدان نکنید .

تمیز نمودن برگ ها:
جهت تمیز کردن برگ های گیاه پیله آ بهتر است از آب بدون کلر و اسفنج استفاده کنید . به هیج عنوان از براق کننده های شیمیایی استفاده نکنید چرا که روزنه های برگ را مسدود می کند.

دما:
دمای مناسب برای این گیاه بین 34 تا 46 درجه سانتیگراد است و این گیاه گرما دوست است اما تا 15 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل کند.

هرس پیله آ :
این گیاه به هرس خاصی نیاز ندارد اما برای جلوگیری از بلند شدن بیش از اندازه ساقه‌ها می‌توان آنان را سرزنی کرد تا رشد ساقه‌های جانبی تحریک شود. همچنین به مرور زمان برگ های پایین ساقه‌های مسن‌تر خواهد ریخت که البته طبیعی است اما ممکن است ظاهر گیاه را ناخوشایند کند. می‌توان این ساقه‌ها را از گیاه جدا کرد و به عنوان قلمه برای تکثیر گیاه از آن استفاده کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: