۰

مسلمانان نیوزیلند خواستار علنی شدن گفته‌های مهاجم کرایست چرچ شدند

در حالی که کمیسیون سلطنتی نیوزیلند روز گذشته اعلام کرد مصاحبه‌ای با مهاجم حمله تروریستی ۱۵ مارس به مساجد کرایست چرچ داشته است، رهبران اسلامی خواستار علنی شدن این مصاحبه شده و گفته‌اند حق جامعه اسلامی است چرایی این حادثه را بدانند.
کد خبر: ۲۳۱۵۶۹
۰۸:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبران مسلمان نیوزیلندی خواستار علنی شدن مصاحبه با مهاجم حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ شدند که به قتل نمازگزاران در دو مسجد متهم می‌باشد.

درحالی که کمیسیون سلطنتی نیوزیلند، روز گذشته اعلام کرد برای یافتن پاسخ‌هایی در رابطه با حمله، روز گذشته مصاحبه‌ای با فرد مهاجم داشته است، جامعه اسلامی این کشور اظهار داشت که خواستار علنی شدن گفته‌های این فرد بوده و این حق مسلمانان است که بدانند این فرد چرا دست به چنین جنایتی زده است.

ایا العماری که برادرش حسین را در این حمله از دست داده می‌گوید: ما فقط می‌خواهیم بدانیم چرا؟! برای ما آسان نیست به ویژه برای مادرم. اینکه یک مادر پسر خودش را به خاک بسپارد طبیعی نیست.

حسین العماری ۳۵ ساله یکی از جان باختگان حمله ۱۵ مارس در مسجد النور بود. العماری می‌گوید: ما به عنوان یک خانواده می‌خواهیم دلایل این فرد را بدانیم. می‌خواهیم بدانیم چرا و چه اتفاقی افتاده است. من شخصا انتظار دارم که گزارش کمیسیون سلطنتی پاسخی برای سئوالات ما باشد.

مهاجم استرالیایی‌تبار در ۱۵ مارس ۲۰۱۹، به دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند حمله کرده و با سلاح های اتوماتیک ۵۱ نمازگزار را به خاک و خون کشیده و ده‌ها تن دیگر را به شدت مجروح ساخت.

دولت کمیسیون سلطنتی را مسئول تحقیق درباره فعالیت‌های قاتل حملات ۱۵ مارس کرده است. این کمیسیون اعلام کرده که به قاتل صحبت کرده و برخی نکات ابهام در رابطه با پرونده را برطرف ساخته است.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: