۰

آه جانکاه کودکان در یمن

حملات ددمنشانه ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن موجب شده که درد و رنج و فاجعه‌ای با ابعادی بسیار گسترده، کودکان این کشور را تحت تأثیر قرار دهد؛‌ فقط بمباران‌های ارتش رژیم سعودی جان کودکان یمنی را تهدید نمی‌کند، بلکه بیش از آن کمبود مواد غذایی و دارو باعث مرگ این کودکان بی‌گناه می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۵۵۵
۱۶:۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، برای درک وخامت اوضاع کودکان در یمن کافی است که به گزارش اخیر سازمان ملل توجه کنیم. در این گزارش آمده است که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه و بیماری جان می‌دهد و از هر ۱۰ کودک، هشت نفر دچار سوء تغذیه هستند.

همچنین مسئولان رسمی یمن از جمله وزارت بهداشت نیز اعلام کردند که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه هستند که ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک یعنی ۵۵ درصد کودکان زیر ۵ سال هستند، در حالی که ۳۰ درصد از کودکان بیمار برای درمان نیازمند سفرند و ده‌ها نفر از آنان از دنیا رفته‌اند. همچنین ۷۵۱۶ کودک به خاطر بمباران مستقیم جنگنده‌های ائتلاف متجاوز کشته و زخمی شدند و دست‌کم ۲ میلیون کودک نیز به مدرسه نمی‌روند و آواره و بی‌خانمان هستند.

این آمار شوک‌آور در ۵ سال از حملات یمن بیانگر این است که هر ۱۰ دقیقه یک کودک به خاطر سوء تغذیه قربانی می‌شود و ۶ نوزاد نیز هر دو ساعت به دلیل نامناسب بودن خدمات بهداشتی ناشی از محاصره جان می‌دهد، در حالی که ۶۵ کودک زیر ۵ سال از هر ۱۰۰۰ کودک به خاطر بیماری‌های واگیر می‌میرند.

به عبارت دیگر، فقط بمباران‌های ارتش رژیم سعودی جان کودکان یمنی را تهدید نمی‌کند، بلکه بیش از آن کمبود مواد غذایی و دارو باعث مرگ این کودکان بی‌گناه می‌شود.

ویدئوی زیر روایت امدادگری است که با حضور در مناطق جنگ‌زده لحظاتی سخت از زندگی کودکان و مادران یمنی را به تصویر می‌کشد؛ از ناامنی غذایی و تخریب تأسیسات بهداشتی تا کمبود آب که به افزایش بیماری‌ها منجر شده و همه این موارد تأثیرات فاجعه‌آمیزی بر گروه کودکان داشته که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: