۱

تحرک کشور‌های عربی برای حل اوضاع یمن، عراق، لیبی و اتیوپی

روزنامه القبس کویت نوشت برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از کشیده شدن اوضاع یمن، عراق، لیبی و اتیوپی به «نقطه‌ای خطرناک»، تحرکاتی را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۱۳۹۸
۱۴:۴۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه القبس کویت نوشت: برخی منابع آگاه کویتی اعلام کردند «موضع عربی به عنوان اهرم فشاری برای دستیابی به راه حل مشکلات بر هم زننده آرامش در بسیاری از کشور‌های عربی مثل مسئله یمن، مداخله در عراق، لیبی و مشکل سد النهضه اتیوپی در حال شکل‌گیری است».

این منابع در گفتگو با القبس «بر وجود تماس‌ها و هماهنگی‌ها در سطح کشور‌های عربی برای مهار و آرام‌سازی همه طرف‌های مؤثر در این مسائل و فعال سازی راهکار همکاری و فعالیت مشترک برای رسیدن به نتایج مطلوب و پرهیز از خسارت‌ها و ناآرامی‌هایی که سرانجام پسندیده‌ای ندارد» تأکید کردند.

این منابع به «تحرک برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج (فارس) برای حل اوضاع این کشور‌ها و جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به نقطه‌ای خطرناک اشاره کردند» به ویژه اینکه «توافق عربی و نگرشی مثبت پس از نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عربی درباره لیبی به وجود آمد و آن‌ها بطور کامل با دخالت‌های غیرقانونی بیگانه در این کشور مخالفت کردند».

این منابع افزودند: «مداخله خارجی در لیبی و عراق سبب پیچیده‌تر و خطرناکتر شدن اوضاع سیاسی و امنیتی می‌شود و این امر نیاز به هماهنگی همه کشور‌های عربی و حمایت از حرمت مرز‌های همه کشور‌های عربی دارد».

این منابع اعلام کردند: «دورنما و تحرکاتی که خوب توصیف می‌شود درباره سد النهضه و مهار تحولات منفی به وجود آمده در این اواخر، شکل گرفته است».

منابع مذکور افزودند: «همچنین در میان کشور‌های عضو اتحادیه آفریقا برای پایان بخشیدن به این مسئله در آینده نزدیک امید به وجود آمده است».

آن‌ها تحرکات کویت در قبال این مسائل را اینگونه توصیف کردند که «این تحرکات روی توقف این تنش‌ها در قالب تحرک کشور‌های عربی حوزه خلیج (فارس) متمرکز است». این منابع همچنین تاکید کردند: «تحرکات یاد شده از پایان تنش بین کشور‌های عربی حمایت و بر اهمیت عدم مداخله خارجی در عراق و لیبی تأکید می‌کند».

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
درست برعکس! تجمع وهّابی [صهیونی مستعرب] و دوستان، برای کشاندن منازعات خودساخته به «نقطه خطرناک» است تا هرچه زودتر طرح امحای محبّین اهل بیت و باقیماندۀ آثار اسلام، یکسره شده و فیصله یابد