۰

بازار لوازم خانگی رکورددار تخلفات شد

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت استان تهران از تشکیل بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ پرونده به ارزش بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان در سه ماهه ابتدایی سال جدید خبر دادو گفت: بیشترین تخلفات مربوط به بازار لوازم خانگی و انبار‌های این کالا بوده است.
کد خبر: ۲۳۱۳۰۸
۰۸:۴۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت استان تهران از تشکیل بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ پرونده به ارزش بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان در سه ماهه ابتدایی سال جدید خبر دادو گفت: بیشترین تخلفات مربوط به بازار لوازم خانگی و انبار‌های این کالا بوده است.

سعید محمدی پور در خصوص آمار بازرسی‌های سه ماهه از استان تهران، اظهار داشت:‌طی ۳ ماهه اول سالجاری بیش از ۱۶۷ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان تهران انجام گرفت که بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ پرونده به ارزش بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان تشکیل شده است.

وی گفت: در بازرسی‌های بخش مبارزه با قاچاق کالا نیز ۱۴ هزار بازرسی انجام و ۱۰۰ پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد و نهصد و پنجاه و نه میلیون تومان تشکیل شده است.

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت استان تهران با اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۲۴ خاطر نشان کرد: طی ۳ ماهه نخست سالجاری ۱۰ هزار و ۱۶۲ مورد شکایت که ۳۸۶۲ مورد آن حضوری و ۶۳۰۰ مورد نیز به صورت تلفنی به ثبت رسیده است.

محمدی‌پور با بیان اینکه از مجموع کل شکایات دریافتی، تخلف ۴۷۱۸ مورد محرز و ۵۴۴۴ مورد نیز بدون تخلف صنفی بوده است، افزود: بیشترین تخلفات مربوط به بازرسی بازار لوازم خانگی و انبار این کالا‌ها بوده که دلیل آن نیز گران فروشی‌های اخیر بود و ستاد تنظیم بازار برای کنترل این وضعیت، درصد افزایش قیمتی را تعیین کرد که بر اساس آن افزایش نرخ بیش از این مقدار تخلف محسوب می‌شود.

وی در خصوص تفکیک بازرسی‌های بازار لوازم خانگی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ۴۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶۸ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند. همچنین ارزش کل این پرونده‌ها بیش از سه میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان بوده که تحویل مراجع قضایی شده است.

محمدی پور درپایان از هموطنان گرامی خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مثل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت مراتب را با شماره ۱۲۴ اعلام نمایند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: