۱

اتحادیه اروپا با تروریستی خواندن حزب الله لبنان مخالفت کرد

سخنگوی اتحادیه اروپا با درخواست ایالات متحده آمریکا برای تروریستی خواندن حزب الله لبنان مخالفت کرد.
کد خبر: ۲۳۱۲۶۱
۱۴:۲۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اتحادیه اروپا به درخواست ایالات متحده آمریکا برای تروریستی خواندن شاخه سیاسی حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص تأکید کرد: نمی توان این مسأله را نادیده گرفت که حزب الله جزئی جدایی ناپذیر از صحنه سیاسی لبنان محسوب می شود.

این مقام اتحادیه اروپا اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی توازن سیاسی میان گروه‌های لبنانی، ما معتقدیم که گفتگوی سازنده با مشارکت همه احزاب سیاسی این کشور بهترین راه حل برای تحقق ثبات است.

لازم به ذکر است پیشتر نمایندگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا از اتحادیه اروپا درخواست کردند تا این اتحادیه شاخه سیاسی حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی بخواند و فعالیت های آن را در اروپا ممنوع کند.

گفتنی است تاکنون اتحادیه عرب، آمریکا، انگلیس، آلمان، کوزوو، کانادا و شورای همکاری خلیج فارس، حزب‌الله لبنان را "سازمان تروریستی" اعلام کرده‌اند.

کشورهای عرب منطقه در حالی برای قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی به آمریکایی ها و صهیونیست ها کمک کرده اند که نیروهای حزب الله در جریان تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان تنها نیروی حاضر در این کشور برای مبارزه با صهیونیست‌ها بوده‌اند.

علاوه براین حزب الله طی یک دهه گذشته بیشترین سهم را در جنگ علیه تروریسم بین المللی بویژه گروه های تکفیری مانند داعش داشته است، همان گروه هایی که با حمایت های مالی و تسلیحاتی آمریکایی ها و برخی دولت های منطقه سبب کشتارهای بزرگ در عراق و سوریه شده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
جذب الله مع الغلبون