۰

حکایت تشرف خواهرزن تونی بلر به اسلام بعد از زیارت حرم حضرت معصومه(س)

لورن بوث، خواهرزن تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، است که ۱۰ سال پیش طی سفر به ایران و زیارت حرم حضرت معصومه(س) به دین مبین اسلام مشرف شد.
کد خبر: ۲۳۱۱۵۳
۱۳:۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، لورن بوث (لارین بوث یا لارن بوث Lauren Booth)، زاده ۱۹۶۷ در شهر «اسلینگتون» لندن، گوینده انگلیسی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر و خواهر ناتنی «چری بلر»، همسر تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس، است. او در سال ۱۹۸۹ مسلمان شد.

خانم بوث سال ۱۳۸۹ در سفر به قم و بازدید از حرم حضرت معصومه(س) اسلام را برگزید و پس از این زیارت خبر مسلمان ‌شدن او رسانه‌ای شد.

لارین، که با پرس تی وی و روزنامه «دیلی میل» بریتانیا همکاری می‌کند، به منظور پوشش خبری راهپیمایی روز قدس برای پرس تی وی به ایران سفر کرده بود و در تهران به سر می‌برد، به دنبال آن سفری کوتاه به اصفهان داشت و در قم توقف کرد و از حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) در شهر قم بازدید و در حرم آن حضرت آرامش و صفای عجیبی را تجربه کرد که برای همیشه او را تغییر داد.

«دیلی میل» پس از مسلمان ‌شدن بوث نوشت: لورن بوث پس از تجربه‌ای مذهبی در ایران مسلمان شد.

وی در گفت‌و‌گو با دیلی میل گفته است: عصر سه‌شنبه‌ای نشسته بودم که حس کردم مُرفینی مذهبی به من تزریق شده است و سعادت و شادی خالصانه‌ای را احساس می‌کنم.

لورن پس از سفرش به ایران، از پرواز تهران به لندن با حجاب پیاده شد. وی گفته است که خانه را بدون حجاب اسلامی ترک نمی‌کند و نمازهای یومیه خود را مرتب به جا می‌آورد و گاهی به مسجدی در نزدیکی منزلش می‌رود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: