۱

توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق

منابع دیپلماتیک و بلند پایه عرب از توافق موساد و دستگاه اطلاعات مصر برای محدود کردن سطح واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق کرانه باختری و اکتفای این کشورها به صدور بیانیه بدون هیچگونه اقدام عملی پرده برداشتند.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۶
۱۵:۵۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع دیپلماتیک و بلند پایه عرب از توافق موساد و دستگاه اطلاعات مصر برای محدود کردن سطح واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق کرانه باختری و اکتفای این کشورها به صدور بیانیه بدون هیچگونه اقدام عملی پرده برداشتند.

 روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" (اسرائیل الیوم) نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از چند مقام دیپلماتیک بلند پایه و مقامات ارشد دستگاه‌های امنیتی مصر و دستگاه اطلاعات اردن فاش کرد که تماس‌های محرمانه میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به ویژه مصر و اردن با هدف کاهش سطح واکنش‌ها به اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد.

طبق گفته منابع مذکور، تماس‌ها با کشورهای عربی در بالاترین سطح و به شدت محرمانه از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مشخصا میان یوسی کوهن، رئیس موساد و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر در جریان است.

به نوشته رای الیوم، این منابع فاش کردند که عباس کامل و کوهن در دوره اخیر چندین بار با یکدیگر دیدار کرده و به توافقی دست یافتند که از یکسو اجازه الحاق کرانه باختری را می‌دهد و از طرف دیگر، اجازه می‌دهد که اعراب رسماٌ با اجرای این طرح مخالفت کنند.

در همین حال، یک منبع مصری بلندپایه به یسرائیل هیوم گفته است: قاهره موفق به متقاعد کردن اردن شده است تا عبدالله دوم، پادشاه این کشور تنها به مخالفت کلامی با طرح الحاق اکتفا کند و هیچ اقدام عملی مانند لغو توافقنامه صلح معروف به توافق "وادی عربه" انجام ندهد.

این درحالی است که شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اخیراً گزارش داد، یوسی کوهن در روزهای آتی با رؤسا و رهبران کشورهای عربی از جمله مصر و اردن به منظور بررسی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت‌وگو می‌کند.

طبق گزارش این شبکه عبری‌زبان، هدف رئیس موساد از این گفت‌وگوها این است که به مواضع سران کشورهای عربی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری و واکنش آن‌ها به اجرای این طرح گوش واقف گردد.

این شبکه اسرائیلی همچنین اعلام کرد، یوسی کوهن در ابتدا تلفنی با سران کشورهای اردن و مصر گفت‌وگو کرده و ممکن است پس از آن دیدارهایی نیز با سران برخی کشورهای عربی داشته باشد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
کشورهای مثلاً عربی یا اصلاً صهیونی یا مستعرب یا لائیک اند؛ در هرصورت، شدت واکنش آنها برگزاری کنفرانس معاملۀ قرن و یا حد اکثر شرکت نکردن در آن بخاطر قهر یا چشم و هم چشمی است
پس به کوری چشم کشورهای عربی، نیل تا فرات دست اسرائیل خواهد ماند