۰

بزرگداشت دهه کرامت با محوریت سیره اجتماعی علی بن موسی الرضا(ع)

رئیس کارگروه تشکل‌های مردمی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام اظهار کرد: امسال تمرکز فعالیت‌ها برمعرفی سیره اجتماعی علی بن موسی الرضا(ع) است.
کد خبر: ۲۳۰۸۱۰
۱۵:۵۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس کارگروه تشکل‌های مردمی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام اظهار کرد: امسال تمرکز فعالیت‌ها برمعرفی سیره اجتماعی علی بن موسی الرضا(ع) است.

«جواد محمدی فاز»، با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: امسال دو موضوع به صورت ویژه از سوی آستان قدس رضوی این ایام پیگیری می‌شود.

نماینده آستان قدس رضوی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: نخستین موضوع، توجه به سیره اجتماعی امام رضا (ع) است که در سال‌های گذشته نیز با توجه به وقوع بلایایی طبیعی مثل زلزله و سیل اهمیت بیشتری پیدا کرده و سیره حضرت در مصائب مختلف مطرح شد، در این راستا امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم دچار مشکلات متعددی شده اند و این مساله تأثیرات اجتماعی فراوانی داشته است در نتیجه سیره اجتماعی حضرت، از جمله موضوعاتی است که امسال در گرامیداشت دهه کرامت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: در این راستا توجه به موضوع «خدمت کریمانه» به عنوان یک رویکرد ثابت و هویت بخش در دهه کرامت مدنظر قرار گرفته و البته شاهد همراهی و هم‌آوایی مجموعه‌های مختلف کشوری در این رابطه بوده ایم.

محمدی فاز افزود: موضوع دوم توجه به وجود امام رضا ( ع) به عنوان ولی‌نعمت جامعه اسلامی است. در سال جاری محدودیت‌هایی برای حضور زائران در حرم‌های مطهر به وجود آمده اما این اتفاق نَه تنها باعث دوری مردم از ائمه اطهار نشد که شاهد عرض ارادت بیشتر مردم به حضرات معصومین ( ع) بودیم. توجه مردم به نعمت وجود اعتاب مقدسه و به ویژه حرم امام هشتم در ایران، سبب شد تا امسال شعار «هرچه دارم از تو دارم» در کنار رویکرد محوری «خدمت کریمانه»، محور محتوایی برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی قرار گیرد.

رئیس کارگروه تشکل‌های مردمی دهه کرامت افزود: در این راستا با توجه به این دو محور موضوعی، برنامه‌های متنوعی در چهار گستره؛ حرم مطهر رضوی، مشهدالرضا (ع)، برنامه‌های ملی و برنامه‌های بین المللی تنظیم شده است؛ البته همه این برنامه‌ها با توجه به پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، در واقع سلامتی مردم، یکی از محورهای اصلی حاکم بر برنامه‌های آستان قدس رضوی در برنامه‌های دهه کرامت سال جاری است.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم ویژه «شکوه رضوان» در حرم مطهر رضوی، برنامه «میثاق با امام رضا ( ع)» با حضور فعالان اقتصادی، برنامه گسترده زیرسایه خورشید در گستره کشوری، وبینارهای متعدد علمی و فرهنگی در کنار افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدمت‌رسانی بخشی از برنامه‌های محوری آستان قدس رضوی را در دهه کرامت تشکیل می‌دهند.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: