۰

جوش شیرین و لیمو ترکیبی با فواید شگفت انگیز

جوش شیرین که به نام بی‌کربنات سدیم نیز شناخته می‌شود، از لحاظ فنی و به رغم کاربرد‌های مختلف در آشپزی، یک دارو در نظر گرفته می‌شود. اثر قلیایی جوش شیرین شناخته شده و بر همین اساس است که افراد بسیاری از آن در روش‌های درمانی مختلف برای بهبود شرایط اسیدی مانند مشکلات گوارشی و سوزش سردل، استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۰۵۶۸
۱۶:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ترکیب جوش شیرین و آبلیمو به عنوان یک ضد اسید فوق العاده عمل می کند و می تواند علائم سوء هاضمه، نفخ بیش از حد، کرامپ و سوزش سردل را کاهش دهد.

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند که از آن جمله می توان به سمزدایی بدن، سطوح متعادل pH بدن، بهبود گوارش و محافظت از پوست اشاره کرد.

استفاده از جوش شیرین و لیمو ترش به عنوان یک روش درمانی قدمتی طولانی دارد. این دو ماده به تنهایی فواید سلامت مختلفی را ارائه می کنند، اما زمانی که با یکدیگر ترکیب می شوند می توانند اثر به مراتب چشمگیرتری بر سلامت کلی انسان داشته باشند.

آبلیموی تازه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر است و با سلامت سیستم ایمنی و خواص ادرارآور پیوند خورده است. لیمو ترش حاوی تراکم بالایی از مواد معدنی و ویتامین ها است و به رغم طعم ترش خود، استفاده از آن در آشپزی و روش های درمانی جایگزین بسیار محبوب است.

جوش شیرین که به نام بی‌کربنات سدیم نیز شناخته می شود، از لحاظ فنی و به رغم کاربردهای مختلف در آشپزی، یک دارو در نظر گرفته می شود. اثر قلیایی جوش شیرین شناخته شده و بر همین اساس است که افراد بسیاری از آن در روش های درمانی مختلف برای بهبود شرایط اسیدی مانند مشکلات گوارشی و سوزش سردل، استفاده می کنند زیرا خطر اسیدوز را کاهش می دهد. جوش شیرین می تواند به قلیایی کردن بدن کمک کند و سطح pH آن را به هموستاز بازگرداند.

با این وجود، پیش از افزودن جوش شیرین به رژیم سلامت خود ابتدا باید با پزشک یا متخصص پزشکی خود مشورت کنید. این ماده می تواند با برخی داروها تداخل داشته و استفاده از آن ممکن است برای همه مناسب نباشد.

نوشیدنی جوش شیرین و آبلیمو

شما می توانید این نوشیدنی را با افزودن یک قاشق چایخوری جوش شیرین و آب نصف یک لیمو ترش به یک لیوان آب معدنی آماده کنید. برای کسب بهترین نتایج، این نوشیدنی را با معده خالی هنگام صبح مصرف کنید. از مصرف این نوشیدنی نزدیک به زمان یک وعده غذایی پرهیز کنید زیرا کارایی در سطحی مشابه را ارائه نخواهد کرد.

فواید جوش شیرین و آبلیمو

از فواید نوشیدنی جوش شیرین و آبلیمو می توان به عملکرد متابولیکی بهتر، سطوح متعادل‌تر pH بدن، روده سالم‌تر، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، بهبود سلامت قلب و سیستم ایمنی قوی‌تر اشاره کرد.

سطوح متعادل pH

افراد اغلب اهمیت کاهش سطوح اسید در بدن خود را نادیده می گیرند اما حفط یک pH متعادل برای سلامت کلی انسان اهمیت دارد. جوش شیرین به عنوان یک عامل قلیایی‌ساز شناخته می شود و نه تنها می تواند سطوح اسید و بروز مواردی مانند سوزش سردل و سوء هاضمه را کاهش دهد، بلکه بدن را در یک حالت قلیایی حفظ می کند. حتی اسید سیتریک موجود در لیمو ترش نیز پس از گوارش یک اثر قلیایی ارائه می کند.

مراقبت از پوست

مطالعه ای که در نشریه the Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد، نشان داد که آبلیمو یک نوشیدنی با محتوای آنتی اکسیدان زیاد است. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و اسید سیتریک می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و از آثار منفی رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری کند. این به ویژه برای پوست انسان مفید است و می تواند بروز نشانه های پیری را کند کرده، ظاهر شدن لکه های پوستی و چین و چروک را کاهش داده و ظاهری شاداب و سالم به پوست ببخشد.

کاهش وزن

پیوندی مستقیم بین مصرف جوش شیرین و آبلیمو و کاهش وزن وجود ندارد اما شواهدی وجود دارند که نشان می دهند جوش شیرین می تواند انرژی و استقامت بیشتری را حین ورزش برای فرد فراهم کند. این افزایش انرژی و فعالیت روزانه می تواند به تقویت سوخت و ساز بدن، حتی در زمان استراحت بین جلسات ورزشی کمک کند.

خواص پاک کننده

آبلیمو به عنوان یک ماده ادرارآور شناخته می شود و می تواند بدن را برای دفع ادرار تحریک کند، از این رو، به دفع سموم، نمک ها، چربی ها و آب اضافه کمک می کند. این خبر خوبی برای کلیه ها است زیرا این شرایط می تواند استرس و فشار روی این اندام ها را کاهش دهد و اطمینان حاصل شود که سطح کمی از مواد سمی در بدن باقی می مانند. همچنین، مطالعه ای که در نشریه the BMC Urology منتشر شد، نشان داد که آبلیمو دارای یک اثر محافظتی در برابر سنگ های سیستم ادراری است که به تشکیل مواد سخت و سنگ مانند در مثانه و دستگاه ادراری گفته می شود.

مراقبت از دندان

به طور سنتی، افراد بسیاری از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو برای سفید کردن دندان های خود استفاده می کردند اما ماهیت ساینده این ترکیب می تواند برای دندان ها مضر باشد. این ترکیب در ابتدا ممکن است لکه های روی دندان ها و سطوح اسیدیته در دهان را کاهش دهد اما روش های ایمن‌تری نسبت به استفاده از جوش شیرین و آبلیمو به عنوان یک خمیردندان وجود دارند.

بهبود گوارش

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو به عنوان یک ضد اسید فوق العاده عمل می کند و می تواند علائم سوء هاضمه، نفخ بیش از حد، کرامپ و سوزش سردل را کاهش دهد. با پیشگیری از التهاب در روده، که مساله ای کلیدی برای سیستم ایمنی است، آبلیمو و جوش شیرین می توانند به طور قابل توجهی سلامت روده را تقویت کنند.

سلامت قلب

پژوهش ها نشان داده اند که نوشیدن آب حاوی جوش شیرین می تواند به تنظیم سطوح کلسترول بد (LDL) کمک کند، و سطوح کلسترول خوب (HDL) را بهبود ببخشد. این شرایط احتمال ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد، از این رو، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

تقویت سیستم ایمنی

آثار ضد میکروبی آبلیمو شناخته شده هستند که می تواند به پیشگیری از رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زا و بیماری در روده و همچنین دیگر بخش های بدن کمک کند. افزون بر این، با استفاده از جوش شیرین برای قلیایی کردن بدن، شما می توانید از حالت اسیدی بدن که می تواند به بیماری منجر شود، پیشگیری کنید.

توجه: همانگونه که پیشتر نیز اشاره شد، شرایط قلیایی که جوش شیرین می تواند در بدن ایجاد کند بسیار قدرتمند است و این ماده به عنوان یک دارو در نظر گرفته می شود. پیش از استفاده از ترکیب طبیعی جوش شیرین و آبلیمو ابتدا با پزشک یا متخصص پزشکی خود مشورت کنید.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: