۰

درخواست قانونگذار عراقی برای شکایت از ترکیه در سازمان ملل

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا ترکیه را به منظور توقف نقض‌های مکرر در خاک عراق، تحت فشار قرار دهد.
کد خبر: ۲۳۰۴۶۰
۰۹:۲۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا ترکیه را به منظور توقف نقض‌های مکرر در خاک عراق، تحت فشار قرار دهد.

کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگویی ویژه خاطرنشان کرد، عملیات هوایی پیاپی ترکیه در خاک عراق به رغم محکومیت‌ها و مخالفت از سوی دولت این کشور، هنوز ادامه دارد.

علیوی بر لزوم توقف اینگونه نقض‌ها، بازنگری توافقات امضا شده میان دو کشور و نیز اشاره ضمنی به قطع معامله‌های تجاری و اقتصادی با هدف تحت فشار قرار دادن آنکارا جهت ممانعت از اینگونه نقض‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، کاطع الرکابی، یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد، دولت عراق باید علیه ترکیه به سازمان ملل شکایت کند.

وی همچنین گفت: ما باید علیه اقدامات ترکیه در خصوص بمباران‌های پیاپی مناطقی از اقلیم کردستان عراق به سازمان ملل شکایت کنیم.

الرکابی عنوان داشت: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار این است که دولت این کشور از تمامی امکانات و توانمندی‌های خود جهت ممانعت از تکرار نقض آشکار حاکمیت این کشور از سوی ترکیه استفاده کند.

الرکابی ادامه داد: تداوم حملات هوایی ترکیه علیه خاک عراق، نقض منشورهای بین‌المللی و قوانین مربوط به همزیستی مسالمت‌آمیز قلمداد می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: هیچگونه توجیهی برای حملات ترکیه علیه مناطق و روستاهای عراق وجود ندارد. هنگامی که عراق، سفیر ترکیه را احضار کرد، وی هیچگونه عذرخواهی در این خصوص نکرد و این امر، منطق دیپلماتیک یک کشور همسایه محسوب نمی‌شود.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: