۰

نخستین مسجد شهر وائوکی در آیوا ساخته می‌شود

شورای شهری وائوکی در ایالت آیوا طرح ساخت مسجد صحابه را که توسط جامعه اسلامی ارائه شده تصویب کرده و به ساخت نخستین مسجد مستقل در این شهر مجوز داد.
کد خبر: ۲۳۰۳۵۸
۰۸:۴۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شهر وائوکی در ایالت آیوای آمریکا برنامه‌های ساخت و ساز نخستین مسجد مستقل در این شهر را به تصویب رساند.

نخستین مسجد شهر وائوکی در آیوا ساخته می‌شود

مسجد صحابه ، مسجدی وائوکی که از سال ۲۰۱۳ از یک فضای اداری اجاره ای اداره می شود ، قصد دارد یک مکان جدید را در حومه شهر رو به رشد راه اندازی کند.

شورای شهری روز دوشنبه طرح‌های ارائه شده از سوی جامعه اسلامی را تایید کرده و به مسلمانان برای ساخت نخستین مرکز عبادی مجوز داد.

براساس اطلاعات مربوط به این پروژه در وب سایت این مسجد ، فضای فعلی مسجد سحابه بسیار کم است تا بتواند تعداد فزاینده ای از مسلمانان در وائوکی را در خود جای دهد. برآوردهای اخیر نشان می دهد ، که ساکنان این شهر از سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۹ به میزان ۲۵ هزار نفر افزایش داشته اند به این معنا که جمعیت آن‌ها رشد ۷۵ درصدی داشته است.

وب سایت مسجد صحابه همچنین شامل پیوندی برای جمع آوری کمک‌های مالی آنلاین برای این پروژه است که تا بعداز ظهر سه شنبه بیش از ۱۶ هزار دلار جمع آوری کرده است.

ایالت آیوای مرکزی دارای چندین مسجد و مرکز اسلامی دیگر است که ۵ مورد آن در دِموین و دوتای دیگر در شهرهای گرنگر و ایمز واقع شده‌اند.

جزئیات منتشر شده از ساختمان مسجد نشان می‌دهند که یک نهاد با ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع یک طبقه می‌باشد که در نزدیکی تقاطع جاده واقع شده است.

قرار است ساخت و ساز در ماه آگوست آغاز شود و تا می ۲۰۲۱ به پایان برسد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: