۰
شورای امنیت ملی افغانستان:

طالبان عامل اصلی قتل عام کودکان است

پس از انتشار گزارش جدید سازمان ملل متحد که افغانستان را مرگ‌بارترین کشور برای کودکان اعلام کرده است، شورای امنیت ملی افغانستان تصریح کرد که عامل اصلی قتل عام کودکان، طالبان است.
کد خبر: ۲۳۰۳۳۱
۱۳:۵۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از انتشار گزارش تازه سازمان ملل متحد که افغانستان را مرگ‌بارترین کشور برای کودکان اعلام کرده است، شورای امنیت ملی این کشور اذعان کرد که عامل اصلی قتل عام کودکان طالبان است.
شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته، ۲۷ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای به گزارش سازمان ملل متحد که افغانستان را مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرده است، واکنش نشان داد.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که عامل اصلی قتل عام کودکان طالبان است.

این شورا افزوده است: در این گزارش مشخص می‌شود که طالبان مسلح از انفجار مین‌های کنار جاده، حملات انتحاری و تأسیسات غیر نظامی به عنوان سنگر تروریستی استفاده کرده که عامل اصلی قتل‌عام کودکان است.

در این اعلامیه آمده است: در گزارش مذکور اشاره شده که در نتیجه اقدامات دولت و با آنکه طالبان خشونت‌ها را کاهش نداده است، نسبت به سال گذشته سطح کشتار و زخمی شدن کودکان ک

اهش یافته است. حکومت متعهد است تا در این زمینه راهبردهای لازم را بهتر تقویت و عملیاتی کند.

این اعلامیه افزوده است: ما از گذشته برای حافظت از غیر نظامیان و به نیت زمینه‌سازی برای صلح خواستار کاهش خشونت و توجه به غیر نظامیان شده بودیم، اکنون نیز امیدواریم که طالبان به کشتن افغان‌ها و مسلمانان پایان دهد.

گفتنی است که سازمان ملل متحد برای پنجمین سال پیاپی، افغانستان را به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان معرفی کرده و گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳ هزار کودک در افغانستان کشته و به همین تعداد زخمی و معلول شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این کودکان بر اثر جنگ‌ها، انفجار مین و حملات انتحاری کشته و زخمی شده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: