۰

کرونا میزان جرائم در اماکن عمومی را کاهش داد

با توجه به شیوع کرونا در کشور بسیاری از واحدها و مراکز ورزشی همچون استخرها و باشگاه‌های بدن‌سازی در ۳ ماه نخست سال ۹۹ فعالیت نداشتند. این امر سبب شد جرائم این حوزه در سطح کشور به کمترین میزان خود برسد.
کد خبر: ۲۳۰۳۲۸
۱۱:۴۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور بسیاری از واحدها و مراکز ورزشی همچون استخرها و باشگاه‌های بدن‌سازی در ۳ ماه نخست سال ۹۹ فعالیت نداشتند. این امر سبب شد جرائم این حوزه در سطح کشور به کمترین میزان خود برسد.

برخی متخصصین حوزه سلامت معتقد هستند که در اکثر موارد مکمل‌های موجود در بازار تقلبی است و این مکمل‌ها در کشورهای حاشیه و حتی در برخی نقاط داخل کشور بسته‌بندی می‌شوند و به‌عنوان یک محصول دارای برچسب سلامت با برند خارجی به بازار عرضه می‌شوند که می‌تواند باعث مسمومیت شده و منجر به اختلالات متابولیسمی شود که خطر مرگ را نیز به دنبال خواهد داشت. مقوله‌ای که قطعا پس از بازگشایی باشگاه‌ها در سطح کشور دوباره به معضلی در این حوزه تبدیل خواهد شد.

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت، در این خصوص گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور بسیاری از واحدها و مراکز ورزشی همچون استخرها و باشگاه‌های بدن‌سازی در ۳ ماه نخست سال ۹۹ فعالیت نداشتند. این امر سبب شد جرائم این حوزه در سطح کشور به کمترین میزان خود برسد.

او افزود: یکی از جرائمی که در این حوزه وجود داشت این بود که برخی اشخاص در باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی تجمع کرده و پس از هنجارشکنی و عربده‌کشی و با فیلمبرداری از آن‌ها اقدام به پخش در فضای مجازی کرده و برای اراذل و اوباش مناطق دیگر کری خوانی می‌کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت اظهار کرد: این قبیل جرائم در حوزه اماکن عمومی پایتخت نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است و علت اصلی آن نیز شیوع کرونا بوده است.

سرهنگ مرادی در خصوص مصرف مواد غیرمجاز در قالب مشروبات الکلی و یا سایر نوشیدنی‌ها در اماکن عمومی پایتخت گفت: در هر محلی اگر این اتفاق مشاهده شود قطعا به شدت با آن برخورد خواهد شد اما در ماه های اخیر چنین مقوله ای وجود نداشته است و آنچه که در فضای مجازی دست به دست می شود صرفا در محافل خصوصی است.

او با تشریح کشفیات در این حوزه ادامه داد: مواد پروتئینی و انرژی زای غیرمجاز و تاریخ گذشته در ماه‌های گذشته در باشگاه‌های ورزشی توزیع می‌شد که در راستای مقابله با این اقدام در روزهای گذشته یک انبار از این محصولات به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در پایتخت کشف شد.

سرهنگ مرادی با اشاره به شیوه توزیع این مواد افزود: بواسطه تبلیغات کاذب و چسباندن تاریخ‌های جدید روی این محصولات تاریخ گذشته این محصولات در باشگاه‌های بدن‌سازی توزیع می‌شد که اثرات و عوارض نامطلوبی روی سلامت ورزشکاران دارد.

این مقام انتظامی با هشدار به توزیع کنندگان این محصولات اظهار کرد: خط قرمز پلیس پایتخت امنیت و سلامت مردم است و در راستای این مقوله پلیس با سایر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این محصولات برخورد خواهد کرد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در ادامه گفت: در روزهای اخیر ۶ نفر از توزیع‌کنندگان مواد انرژی‌زای تقلبی دستگیر شدند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شد. برخی از این افراد نیز با قرارهای میلیاردی روانه زندان شدند.

سرهنگ مرادی با هشدار به باشگاه‌هایی که در آن‌ها این مواد تقلبی توزیع می‌شود، گفت: باشگاه‌هایی که در آن‌ها این مواد توزیع شود با دستور قضایی بین ۶ ماه تا یک سال پلمب می‌شوند.

 

منبع: برنا

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: