۰

درخواست سازمان‌های اسلامی برای اصلاحات در پلیس آمریکا

ده‌ها سازمان اسلامی در آمریکا پس از کشته‌شدن جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست یکی از افراد پلیس در ماه گذشته، خواستار تغییر رفتار نیروهای پلیس این کشور شدند.
کد خبر: ۲۳۰۳۲۶
۱۱:۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان حقوقی مدنی «مدافعان مسلمان» و چندین سازمان حقوقی اسلامی در آمریکا، در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند: تعرض به مسلمانان سیاه‌پوست غیرمسلح، تاریخی طولانی دارد و نگران‌کننده است.

این سازمان‌ها در بیانیه خود بر لزوم حمایت از سازمان‌هایی که تحت رهبری سیاه‌پوستان به منظور مقابله با نژادپرستی اداره می‌شوند، تأکید و اعلام کردند:‌ «این، جنگ همه ماست».

این بیانیه می‌افزاید: ما به عنوان مسلمانان آمریکایی به تنوع نژادی و قدرت خود تکیه می‌کنیم و برای مطالبه اصلاحات در رفتار نیروهای پلیس کشور، دوش به دوش هم ایستاده‌ایم چرا که زندگی سیاه‌پوستان برای ما اهمیت دارد.

اصلاحاتی که مسلمانان خواستار آن هستند شامل وضع معیاری مشخص در هنگام استفاده نیروهای پلیس از قدرت خود و ممنوعیت رفتارهایی که در هنگام بازداشت افراد، به خفگی منجر شود و همچنین ممنوعیت ضرب و شتم است.

گفتنی است ۹۵ سازمان ملی و محلی از حدود ۳۰ ایالت آمریکا، این بیانیه را امضا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، جرج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، در ۲۵ ماه می گذشته (۵ خردادماه) به دست یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس کشته شد. این اقدام اعتراضات بسیاری را در سراسر ایالات متحده آمریکا به دنبال داشت و تظاهرات‌های گسترده‌ای در این زمینه برگزار شد.

نخستین جلسه محاکمه این پلیس سفیدپوست هفته گذشته برگزار شد و وی از سوی دادستان کل تفهیم اتهام و اتهام قتل غیرعمد به او وارد شد. اما در اثر فشار مردم آمریکا، این اتهام به قتل عمد تغییر پیدا کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: