۱

ابلاغ سند ارتقای وضعیت زنان بر اساس شاخص‌های عدالت جنسیتی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان بر اساس شاخص های عدالت جنسیتی ابلاغ و همزمان اطلس استان‌ها تدوین شده است.
کد خبر: ۲۳۰۲۹۳
۱۶:۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر گفت: در شرایط بسیار سخت تحریم ظالمانه آمریکا و شرایط سخت اقتصادی و همینطور اپیدمی کرونا که شرایط سختی را پی آورده است، همه همکاران ما تلاش کردند تا در تدوین سند اشتغال زنان به این نقطه برسیم. این سند یک برنامه راهبردی و کاربردی برای استان بوشهر است.

وی ادامه داد: نگاه برنامه ریزی با شاخص های مشخص و هدفمند و برنامه های اجرایی را در پیش می‌گرفتیم و خوشبختانه با نگاهی که در برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای عدالت جنسیتی، این فرصت را فراهم کرد تا در این زمینه گام های اساسی را برداریم.

ابتکار خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی محوری ترین موضوع و دغدغه مردم، تحقق عدالت بود و خواست امام نیز تحقق عدالت و دستیابی مردم به شئون عدالت بوده است. یکی از زوایای عدالت از دیدگاه قرآن کریم، عدالت جنسیتی است که بررسی‌ها نشان می دهد این موضوع از محورهای مباحث قرآنی بوده و در آیات مختلف به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فرد از نژاد سفید یا سیاه باشد و یا اینکه از قوم و قبیله‌ای باشد و تفاخری بر سایرین داشته باشد در نزد خدا تفاوتی ندارد، بلکه تقوا و ملاک های انسانیت به فرد بها می‌دهد. اگر امروز دنیا بر ضد تبعیض نژادی واکنش نشان می دهد ریشه های بنیادین آن در قرآن کریم است. این مسئله در تعالیم اسلامی و قرآن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: سند ارتقاء وضعیت زنان بر اساس شاخص های عدالت جنسیتی ابلاغ و همزمان اطلس استان ها تدوین شده است؛ این اسناد به ما می‌گوید از چه نقطه‌ای آغاز کرده و قرار است به چه نقطه‌ای برسیم که امیدواریم در هفته دولت سال جاری به سرانجام برسد.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه استان بوشهر در انتصاب مدیران زن رتبه اول را دارد، بیان کرد: برای اجرایی شدن سند انتظار داریم دستگاه ها وظایف اجرایی خود را بر عهده بگیرند. البته محورها با همکاری دستگاه ها تاکنون نیز پیگیری شده است، اما باید به برنامه‌های کاربردی و گسترده تری تبدیل شود.

این مسئول توضیح داد: طرح های ملی برای دانشجویان، جشنواره زن و علم و همچنین مجموعه نمایشگاه هایی برای دختران دانشجو جهت استفاده تولیدات صنایع دستی و دوره "کمند" برای توانمندسازی دانشجویان در سال اخر تحصیلشان از طرح های مهم برنامه ریزی شده هستند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در استان بوشهر، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش ۱۳۵ زن سرپرست خانوار را انجام داده است، تا جایی که توانسته اند به تولید محصول رسیده و اتصال به بازار انجام شود که البته اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست هایی که خانواده ها را از درون تقویت کند، گفت: اجرای سند ارتقا وضعیت زنان تنها بر عهده دستگاه های دولتی نیست بلکه انجمن ها و بخش خصوصی نیز می توانند و باید همکاری و فعالیت داشته باشند.

ابتکار ادامه داد: ارتقای طرح تاب آوری اجتماعی از جمله طرح های موفق برای شناسایی آسیب ها و سپس یافتن راه حل برای مواجهه درست با مشکلات و آسیب ها بوده است که خوشبختانه بازخورد و نتایج خوبی برای مناطق پر آسیب خواهد داشت. استان بوشهر با ظرفیت های بالا و سرمایه های عظیم انسانی و اقتصادی، همچنان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز خواهد بود و اقدامات خوبی در راستای بهبود وضعیت زنان و خانواده انجام خواهد داد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
ابتکار در دین خدا بدعت‌گذاری و ضلالت است و اصطلاح ماسونی «عدالت جنسیتی» فحش به نظام طبیعت خدای حکیم است؛ مُرده‌شور هرچی منافقه ببره!