۰
مدیرکل بازرسی ونظارت وزارت بهداشت اعلام کرد:

تخلفات بهداشتی به سامانه ۱۹۰ اطلاع داده شود

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت بهداشت گفت: از مردم می‌خواهیم درخصوص مواردی که از بیمارستان‌ها شکایتی دارند و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
کد خبر: ۲۳۰۲۶۷
۱۴:۴۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدحسین حیدری در ارتباط ویدئو کنفراسی با خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تشکر از مردم، گفت: همین اقدام کمک بزرگی به وزارت بهداشت بود. با توجه به اینکه در برخی شهرها هنوز به پیک کرونا نرسیده‌ایم، باید موازین بهداشتی به خوبی رعایت شود تا شعار کرونا را شکست می‌دهیم، محقق شود. مطمئن هستیم مردم فهیم ایران با رعایت نکات بهداشتی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، عدم سفر غیر ضروری و…به ما کمک خواهند کرد.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم در خصوص مواردی که از بیمارستان‌ها شکایتی دارند، موارد را باشماره‌گیری ۱۹۰ با ما در میان بگذارند. همکاران ما در حوزه بازرسی فعال هستند و تمام موارد سریعاً پیگیری می‌شود.

وی درباره نحوه نظارت بر قهوه‌خانه‌ها به ویژه قهوه‌خانه‌هایی که ارائه قلیان در آنها اتفاق می‌افتد، گفت: در آخرین جلسه ستاد کرونا مقرر شد شرایطی فراهم شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی قهوه‌خانه‌ها آغاز شود. یک بخش کنترل تجمع در قهوه‌خانه‌ها است و بخش دیگر عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها است. این موضوع پروسه خاص خود را از گذشته داشته است که حتی به شکل کامل نیز کنترل نشده است، اما اکنون بازرسان ما در این بخش بیش از گذشته فعالیت خواهند کرد. به هرحال به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است تا هر کدام در بخش تحت نظر خود بر فعالیت قهوه‌خانه‌ها نظارت کنند و گزارشات این روند طی هفته آتی منتشر خواهد شد. در صورتیکه خود مردم مشتری قهوه‌خانه‌ها نباشند قطعاً شکایت از این مراکز هم کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص اینکه بیشترین شکایت مردم در ایام کرونا شامل چه مواردی است، تصریح کرد: عمده شکایت مردم در سه ماه گذشته در مورد بیمارستان‌ها و روند ارائه خدمات بوده است. عمده این شکایات نیز به نحوه پرداخت هزینه‌ها بازمی‌گردد که توضیحات آن در نشست قبل به تفصیل مطرح شده، باز هم اگر شکایتی از سوی مردم مطرح باشد می‌توانند آن را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

مدت زمان پاسخگویی به شکایات درمانی مردم

وی درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات مردم، اظهار کرد: زمان پاسخگویی با توجه به حوزه مربوطه متفاوت است؛ به طور مثال در حوزه اورژانس زمان پاسخگویی کمتر از ۱۲ ساعت است، ولی در حیطه درمان اگر شکایتی صورت گیرد، حداکثر در ۷۲ ساعت و در حوزه اورژانس بیمارستانی نیز مدت زمان پاسخگویی از زمان تماس همکاران ما با غافلگیری مربوطه در آن بیمارستان، مهلت مشخص می‌شود. البته سامانه‌ای از سال قبل طراحی کردیم که با کمک سامانه ۱۹۰ بتوانیم با شکایت کننده ارتباط داشته باشیم تا بلافاصله پس از طرح شکایت از طریق پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند و امیدواریم ظرف یکی دو هفته دیگر این موضوع نهایی شود.

حیدری در رابطه با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: پروتکل‌ها برای حفظ سلامتی مردم اجرا می‌شود و نمی‌توان در این زمینه برخورد قهری در پیش گرفت؛ ما اعلام کرده‌ایم استفاده از ماسک ضروری است اما اگر به عنوان مثال افراد در مراجعه به بانک از ماسک استفاده نکنند، ما نیرو به این اندازه نداریم که ناظر بر رفتار تک تک مردم باشند و در این زمینه خود مردم می‌توانند به یکدیگر تذکر دهند. هر زمان هر گزارشی به ما ارسال شده است حتی بدون نامه نگاری برای اینکه زمان را از دست ندهیم با کارشناسان مربوطه ارتباط گرفته‌ایم.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: