۰

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع آنفلوانزا

سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که در پی همه گیری جهانی کرونا، نظارت بر بیماری آنفلوانزا در بسیاری از کشورها به حالت تعلیق درآمده و رو به کاهش است و این می تواند پیامدهای خطرناکی برای جوامع داشته باشد.
کد خبر: ۲۳۰۲۰۵
۰۹:۵۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که در پی همه گیری جهانی کرونا، نظارت بر بیماری آنفلوانزا در بسیاری از کشورها به حالت تعلیق درآمده و رو به کاهش است و این می تواند پیامدهای خطرناکی برای جوامع داشته باشد.

تدروس در یک کنفرانس خبری گفت: فصل آنفولانزا در نیمکره جنوبی آغاز شده است ، و کرونا و آنفولانزا با هم می تواند بر سیستم های مراقبت های بهداشتی تاثیر گذاشته و اوضاع را بدتر کند.
به گفته وی ، ما نمی توانیم از دیگر موارد مهم بهداشت عمومی از جمله آنفلوانزا چشم پوشی کنیم.
مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی نیز عنوان کرد: ما اکنون وارد دوره ای جدید در جهان می شویم . اکنون باید بتوانیم کووید ۱۹ و آنفولانزا را ردیابی کنیم.

بنابراین گزارش، رییس سازمان بهداشت جهانی همچنین شناسایی گروهی بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به کرونا در پکن را یک رویداد مهم خواند.
دکتر مایک رایان هم تاکید کرد: وقتی کشوری بیش از ۵۰ روز را بدون داشتن موردی جدید از کرونا طی کرده، شناسایی یک گروه جدید ابتلا بسیار مهم است.

ماریا ون کرکوو ، اپیدمیولوژیست بیماریهای عفونی سازمان هم تاکید کرد: ما همیشه نگران خوشه های ابتلا هستیم. باید به تک تک این موارد رسیدگی شود.
رایان گفت: اکنون زمان آن است که بررسی شود چه چیزی باعث عفونت های جدید می شود. فرضیه برای ما مهم است. برای ما مهم است که درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد مدل بسازیم. در صورت دستیابی به این مدل ها، ما تصویری بسیار بهتری از توصیه های بهداشت عمومی که باید به جوامع خود ارائه دهیم، خواهیم داشت. اینکه از چه رفتارهایی باید اجتناب شود، و از چه مکان هایی و چه شرایطی باید جلوگیری کرد. بنابراین ردیابی نحوه ابتلای موارد جدید در کشورهای مختلف، در ارایه دستورالعمل های پیشگیرانه نقش اساسی دارد.

در این نشست همچنین عنوان شد که ایالات متحده هنوز هم در بین کشورهای عضو این سازمان است.
این در حالیست که پیش از این ترامپ از کاهش بودجه این سازمان خبر داده بود.اصل خبر را در سی ان ان ببینید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: