۰
مشاور مدیر حوزه های علمیه خواهران:

ربط دادن کرونا به روحانیت نمی تواند تصادفی باشد

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: معرفی استان قم به عنوان اولین استان در کشور و ربط دادن کرونا به روحانیت، نمی تواند تصادفی باشد.
کد خبر: ۲۳۰۱۳۲
۱۴:۲۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: معرفی استان قم به عنوان اولین استان در کشور و ربط دادن کرونا به روحانیت، نمی تواند تصادفی باشد.

 سید داوود ساجدی در سلسله وبینار آرزوی روایت، بازاندیشی پیرامون یاریگری در برابر بیماری همه‌گیر کرونا با محوریت جهان پساکرونا که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار داشت: کرونا یک پدیده و اتفاق عجیب و تاریخی است که همه دنیا را به خود مشغول کرده است.

او با اشاره به درگیری جبهه دین و کفر در ارتباط با تحلیل های مربوط به ویروس کرونا تصریح کرد: زمانی که چنین پدیده ای اتفاق می افتد، شاهد جریان درگیری کفر و دین هستیم، به این معنی که در تحلیل ها نسبت به کرونا با دو نگرش متفاوت مواجه می شویم.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: جریان اول، حامی استکباری است که تلاش می کند همه پدیده ها را با تمسک به عوامل مادی توجیه کند و تلاش بر اثبات بی نیازی به خداوند و پیامبر دارد و در مقابل نظر و تحلیلی با نگاه و نگرش الهی به پدیده کرونا وجود دارد، با این رویکرد که همه امور که در عالم اتفاق می افتد به طبع معیشت الهی است و به میزانی که او اجازه می دهد همه می توانند حرکت کنند.

او افزود: ما در تمامی عرصه ها با این دو جبهه رو به رو هستیم و در ارتباط با ویروس کرونا نیز شرایط به همین صورت است اعتقاد ما این است که هیچ اتفاقی در این جهان بدون اراده خداوند رخ نمی دهد و به شدت باید در این زمینه قاطع باشیم زیرا حاکم اصلی خداوند است.

ساجدی گفت: متاسفانه به نظر می رسد در مورادی نسبت به حکمت الهی غفلت شده است و شاید یکی از امتحانات بزرگ ما این باشد که از حرف هایی که در شرایط عادی می زنیم، غفلت نکنیم و بدانیم در شرایط شادی و غمگینی و سختی و راحتی یک ایدئولوژی حاکم است و باید همواره مشخص باشد که تحلیل هایمان از پایگاه یک جامعه متدین است و از جامعه ای لائیک و سکولار نیست.

او با تأکید بر خنثی سازی نقشه های نظام سرمایه داری اظهار داشت: دنیای سرمایه داری و استکبار جهانی به دنبال این است از همه فرصت ها برای اثبات گفته های خودش استفاده کند و تأکید دارد که هرگز نیازمند به خداوند و وحی نیستیم و ما باید به شدت خلاف آن را اثبات کنیم و در این زمینه جدی باشیم.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: دوم بودن کشور ایران در ابتلا به بیماری کرونا و معرفی استان قم به عنوان اولین استان در کشور و ربط دادن کرونا به روحانیت، نمی تواند تصادفی باشد و این موضوع بیانگر یک واقعیت است و با همین نگاه قابل تحلیل است.

او با بیان اینکه برای شکست کرونا علاوه بر تلاش و همدلی، نیازمند امداد الهی هستیم گفت: آحاد مردم پذیرفتند که علوم انسانی و دین با یکدیگر ارتباط دارد، اما منکر رابطه علوم تجربی و دین داری می شدند، لذا شیوع ویروس کرونا نشان داد که علم پزشکی که منشأ آن دولت های سکولار است در مواجهه با کرونا کارساز نیست و تنها از خداوند برای حل این مشکل باید کمک گرفت.

ساجدی افزود: حوزه های علمیه خواهران، اولین سازمانی بود که شروع به انتشار دستورالعمل های لازم برای مبارزه با کرونا در دو بخش کرد که بخش اول پروتکل های بهداشتی و بخش دوم دستورالعمل های دینی بود.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: از نخبگان پزشکی کشور انتظار می رود به دنبال علمی باشند که برآمده از آموزه های دینی است.

او با تأکید بر مسئولیت اجتماعی مردم ایران در مواجهه با ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا نشان داد که هروقت ما به مردم مراجعه کنیم و از آن ها کمک بخواهیم، برای حل مشکلات هم نوعان خود، همراهی نشان می دهند و این ویروس از این جهت برای کشور ایران برکت داشت و این کشور را یک کشور سرافراز و پیشتاز در انسانیت و حقوق بشر نشان داد.

مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فداکاری و تلاش های طلاب برای مبارزه با ویروس کرونا تصریح کرد: این فداکاری ها و حضور پر رنگ طلاب در ابتدا همراه با مشکلاتی زیادی بود که حتی برای تغسیل اموات اجازه فعالیت به طلاب را نمی دادند اما رفته رفته طلاب جایگاه خود را در این عرصه پیدا کردند و خوش درخشیدند.

او افزود: با زحمت و تلاش فراوان، طلاب وظایف خدمت گذاری خود را انجام دادند و در مبارزه با کرونا نقش آفرینی کردند ، همچنین شایسته است طلاب با روش های پسندیده و قانونی، نقش روحانیت و طلبگی را در جامعه روشن کنند تا این نقش آفرینی در نظام، رسمیت پیدا کند.

ساجدی در پایان با تأکید بر به رسمیت شناختن و تجلی نقش حوزه های علمیه در جامعه اظهار داشت: ما باید بسترهای لازم برای انجام وظایفی را که برعهده حوزه و روحانیت است، قانونا فراهم کنیم تا زمینه برای فعالیت روحانیت در عرصه های فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی در جامعه صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: