۰

تلاش برای شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی

امروز ۲۶ خرداد در حالی که تلاش‌ها برای پیدا کردن خانواده محترم شهید نسیم افغانی همچنان ادامه دارد، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، تصویر به دست آمده از پرونده پرسنلی شهید نسیم افغانی را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۳۰۱۲۵
۱۳:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روز شنبه ۲۴ خرداد، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح از کشف پیکر یکی از شهدای افغانستانی دفاع مقدس به نام «نسیم افغانی» در منطقه عملیاتی والفجر یک خبر داد و از مردم درخواست کرد در صورت اطلاع از بستگان و آشنایان این شهید، آن‌ها را در جریان کشف پیکر مطهر شهید قرار دهند.

سردار باقرزاده اعلام کرد که «در جریان تفحص پیکر‌های مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به نام «نسیم افغانی» فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG ۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. با توجه به پیگیری‌های به عمل‌آمده، آدرس جدیدی از محل سکونت خانواده معظم این شهید عزیز بدست نیامده است. خواهشمند است درصورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح منعکس نمایید».

روز گذشته هم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با بازتاب خبر تفحص شهید نسیم افغانی در حساب کاربری اینستاگرامی‌اش، از مردم درخواست کرد در صورتی که اطلاعاتی از خانواده این شهید بزرگوار دارند، آن را در اختیار نهاد‌های مربوطه قرار دهند.

متنی که رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه خود نوشت بدین شرح است: «در تمامی سال‌های دفاع مقدس، برادران شریف، نجیب، مؤمن و انقلابی افغانستانی داوطلبانه در کنار ما بودند. در سال‌های بعد نیز جوانان افغان نشان دادند که در خط مقدم دفاع از حرم و مقابله با استکبار سینه سپر می‌کنند. مستکبرین و همۀ آنانی که خود را به آمریکا و دوستانش فروخته‌اند مطمئن باشند که نه هرگز افغانستان تن به مذلت دوستی با مستکبران خواهد داد و نه پیوند این دو ملت با یکدیگر دچار خدشه خواهد شد؛ ما سالهاست در راه آرمانی مشترک خون می‌دهیم. جوان مبارز ایرانی و افغانستانی روزی در فکه و شلمچه و روزی در حلب و خان‌طومان سر بر زانوی همدیگر اشهد شهادت خوانده‌اند؛ ما و ترک رسم برادری؟ به خواب ببینید. چند روزی است پیکر پاک شهید افغانستانی عزیزی با نام شهید نسیم افغانی فرزند میرزا محمد از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است. تا کنون تلاش‌ها برای یافتن خانوادۀ مکرم و عزیز این شهید سرافراز نتیجه‌بخش نبوده است. اگر کسی نشانی از آن عزیزان در ایران یا افغانستان دارد اطلاعات آن را در اختیار کمیته جستجوی مفقودین قرار دهد. برای شادی روح و علو درجات تمامی شهدای غیور افغانستانی دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افغانستانی حمد و صلواتی قرائت کنیم».

امروز ۲۶ خرداد در حالی که تلاش‌ها برای پیدا کردن خانواده محترم شهید نسیم افغانی همچنان ادامه دارد، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، تصویر به دست آمده از پرونده پرسنلی شهید نسیم افغانی را منتشر کرد.


شهید نسیم افغانی در دوران دفاع مقدس جمعی گردان سیف‌الله تیپ امام جواد (ع) لشکر ۵ نصر بود. شهید جواد آخوندی و شهید سیدمحمود هاشمی، به ترتیب فرمانده گردان و جانشین گردان او بودند. فرمانده گروهان شهید نسیم افغانی نیز سیدجعفر جعفری از اهالی شیروان و ساکن بجنورد بود. رسته‌ شهید نسیم افغانی در گروهان هم «آر.پی.جی زن» بود.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح هم در اطلاعیه‌ای خطاب به ملت‌های ایران و افغانستان اعلام کرد که هرگونه اطلاعاتی در مورد شهید نسیم افغانی، همرزمان و خانواده محترم این شهید دارند از طریق شماره تماس ۰۲۱۵۵۶۱۲۹۹۰ و همچنین کانال خبری معراج شهدا در تلگرام به نشانی tafahoseshohada@ به دست این کمیته برسانند.

همچنین کاربران فضای مجازی نیز با انتشار گسترده تصویر شهید نسیم افغانی و برخی اطلاعات وی که دو روز پیش توسط سردار باقرزاده منتشر شده بود، سعی کرده اند به نوعی در شبکه های اجتماعی پیگیر به دست آوردن اطلاعات در مورد خانواده و آشنایان و بستگان این شهید باشند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: