۰

استقبال مساجد انتاریو از نمازگزاران در کانادا

بعد از گذشت سه ماه از تعطیلی مساجد در کانادا، درهای مساجد انتاریو به روی نمازگزاران گشوده شد.
کد خبر: ۲۲۹۹۵۰
۰۹:۴۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، به دنبال موافقت مقامات استان انتاریو به منظور بازگشت به زندگی طبیعی درهای مساجد انتاریو به روی نمازگزاران گشوده شد.

در همین راستا، مساجد شهرهای تورنتو، ولندن، اتاوا، ویندسور وهمیلتون در استان انتاریو در روز جمعه بازگشایی شد و نماز جمعه در آن اقامه شد.

پیش از این مساجد استان آلبرتا در آغاز ماه ژوئن بازگشایی شده بود.

از جمله مساجدی که در آن نماز جمعه اقامه شد، مسجد«مونتین» در شهر همیلتون بود که مسلمانان با رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مسجد نماز اقامه کردند.

«جاوید میراز»، رئیس جمعیت مسلمانان همیلتون گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه ای برای حفظ سلامت نمازگزاران اتخاذ شد.

وی افزود: از جمله این تدابیر، رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است و نماز جمعه سه بار و هر بار با 400 نمازگزار اقامه شد. این مسجد برای دو هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

وی اظهار کرد: درهای این مسجد به روی نمازگزاران برای اقامه تمامی نمازها در طول هفته باز خواهد بود و تنها از نمازگزاران خواسته شده در منازل خود وضو بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سید «مسعود تورا»، امام و خطیب این مسجد از بازگشایی اماکن عبادی اظهار خرسندی کرد و گفت: خداوند را شاکریم بار دیگر ما را به خانه اش پذیرفت.

خطیب مسجد مونتین همچنین بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: برق شادی در چشمان نمازگزاران بعد از بازگشایی مسجد دیده می شد.

گفتنی است، تعدادی از مساجد مناطق مرکزی استان انتاریو به ویژه شهر تورنتو برای جلوگیری از ازدحام جمعیت چند بار در یک روز نماز جمعه را اقامه کردند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: