۱

مسجد ۳۵۰ ساله نمونه ای از معماری مغول در هند

مسجد جامع بازار اردو در شهر گوراکپور هند، نمونه ای از معماری مغول است که حدود ۳۵۰ سال پیش توسط پسر دوم آورانگزیب ، شاهزاده معظم شاه ساخته شده است.
کد خبر: ۲۲۹۹۱۳
۱۶:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در شهر گوراکپور مساجد زیادی وجود دارد ، اما مسجد جامع در بازار اردو متفاوت ترین است. این مسجد نمونه ای از معماری مغول است که حدود ۳۵۰ سال پیش توسط پسر دوم آورانگزیب ، شاهزاده معظم شاه ساخته شده است. این مسجد هنوز داستانهای امپراتوری مغول را روایت می کند، معماری امپراتوری مغول از هر طرف در این مسجد کاملاً حکاکی شده است.

بازارچه اردو نیز که نزدیک مسجد جامع هست توسط معظم شاه ساخته شد، ارتش امپراتوری مغول در اینجا ساکن بود، ساخت و ساز آن زیر نظر ارتش انجام شد.

بر اساس این گزارش در آن زمان رودخانه رپیتی در اطراف این مسجد جریان داشت که به همین دلیل پایه و اساس آن در یک مسیر طولانی ساخته شده است، سه گنبد مسجد نمادی زنده از عظمت آن است، در حالی که مناره ها و درها و نقاشی های دیواری جذاب هستند.

در مسجد جامع، بیش از ۶۰۰ نفر به طور هم زمان نماز می خوانند، در حالی که در روز جمعه، عید، عید قربان و عید فطر ، حدود ۵ هزار نفر نماز می خوانند.

هفت مسجد دیگر نیز زیر نظر مسجد جامع وجود دارد ، از جمله سنگی مسجد ، سوداگر محله، هانسپور، اخاره والی مسجد ، هالسی گنج مسجد ، جمعه مسجد منطقه ماهاراج گانج ، مسجد مسافر خانه.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
مسجد اسلامی است نه مغول! چون همان مغول قبلی بعد از مسلمان شدن، مسجد ساخته و پس از گرویدن به اسلام، دیگر کاربرد القاب قبلی (مغول، مجوس و ...) جایز نیست