۰

وبا و کرونا همچنان بلای جان مردم یمن

علیرغم آنکه به شمار مبتلایان به کرونا در یمن روز به روز افزوده می‌شود، شیوع بیماری وبا نیز در این کشور جنگ‌زده روزانه قربانیان بسیاری می‌گیرد.
کد خبر: ۲۲۹۸۹۱
۱۴:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از شناسایی بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن از ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد.

«ماریکسی میرکادو» سخنگوی یونیسف در کنفرانس خبری در ژنو گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا و اسهال در یمن ثبت شده است که یک چهارم از این افراد، کودکان زیر پنج سال هستند.

سخنگوی یونیسف افزود:‌کمبود بودجه و نبود اعتبار لازم ‏بر روند دسترسی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی به نظافت عمومی تاثیر گذاشته است که تقریبا نیمی از آنان کودک هستند.

میرکادو تاکید کرد: این افراد مستقیم به یونیسف و کمک‌های آن وابسته‌اند و به علت جنگ و درگیری در یمن، شیوع بیماری وبا و آوارگی داخلی، از قشر‌های بسیار آسیب پذیر یمن محسوب می‌شوند.

سخنگوی یونیسف هشدار داد: اگر تا اواخر ماه ژوئن ۳۰ میلیون دلار در اختیار یونیسف قرار نگیرد، ارائه خدماتی مانند آب آشامیدنی سالم و بهداشت عمومی برای بیش از چهار میلیون نفر در یمن در ماه ژوئیه متوقف خواهد شد.

یمن برای ششمین سال متوالی صحنه جنگی است که موجب بروز یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است به طوری که ۸۰ درصد از ساکنان این کشور به دریافت کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: