۰

آیا گوشی‌های کنونی اینترنت 5G را پشتیبانی می‌کنند

آیا گوشی‌های کنونی اینترنت 5G را پشتیبانی می‌کنند؟اغلب گوشی‌های دست مردم اندروید و یا IOS است که روی سخت‌افزار کار می‌کنند بنابراین ساپورت اینترنت 5G نیاز به ارتقای سخت‌افزاری دارد.
کد خبر: ۲۲۹۸۴۵
۱۱:۲۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سعید امینیان درباره امکان پشتیبانی گوشی‌های تلفن‌همراه کنونی در صورت ارتقای اینترنت به 5G اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور ما خیلی بالا است و به تبع آن ضریب نفوذ اینترنت هم خیلی بالا رفته است، طبیعتا بسیاری از مردم گوشی‌های خود را به هوشمند تغییر داده‌اند، اما این گوشی‌ها نهایت اینترنتی که پشتیبانی می‌کنند 4G است و شبکه 5G را گوشی‌های هوشمند کنونی پشتیبانی نمی‌کنند.

وی افزود: در صورت ارتقای اینترنت باید گوشی‌های جدید خریداری شود که به دلیل تورم و گرانی و همچنین محدودیت‌های تحریم احتمالا بسیاری از مردم قدرت بهره‌مندی از این گوشی‌ها را نخواهند داشت. حتی اگر شبکه 5G راه‌اندازی شود، استفاده اکثریت مردم زمان‌بر خواهد بود.

این کارشناس فناوری در ادامه درباره امکان تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در گوشی‌ها گفت: برای استفاده از این شبکه باید تغییرات سخت‌افزاری ایجاد شود یعنی چیپست‌هایی که داخل گوشی‌ها وجود دارد باید بتوانند شبکه‌های مختلف را ساپورت کنند و اینگونه نیست که بتوانند از طریق نرم افزار ارتقا پیدا کنند، در حال حاضر نرم‌افزار اغلب گوشی‌های دست مردم اندروید و یا IOS است که روی سخت‌افزار کار می‌کنند بنابراین ساپورت اینترنت 5G نیاز به ارتقای سخت‌افزاری دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما واردکننده گوشی است و امکان تولید در داخل را نداریم، طبیعتا بسیاری از تعمیراتی که روی گوشی‌ها انجام می‌شود تعویض قطعات است و تخصص لازم برای ارتقا وجود ندارد، از سوی دیگر نمایندگی‌های کمپانی‌های خارجی در کشور ما حضور ندارند، بنابراین بعید است داخل کشور امکان آپدیت گوشی را داشته باشیم.

امینیان درباره اینکه ممکن است ورود یک شبکه جدید از اینترنت سرعت و سرویس‌دهی گوشی‌های با سرعت پایین‌تر را دچار مشکل کند، گفت: در تمام تکنولوژی‌های جدید این نگاه وجود دارد که بتوانند دستگاه‌های قدیمی را هم پشتیبانی کنند، بنابراین ورود اینترنت 5G به این معنا نیست که اینترنت H+، 3G و یا 4G وجود ندارد و پشتیبانی نمی‌شوند آنها در همان سطحی که دارند به کار خود ادامه می‌دهند، اما امکانات جدید و سرعتی که شبکه 5G پشتیبانی می‌کند فقط برای آنهایی فراهم می‌شود که گوشی‌های‌شان این شبکه را پشتیبانی می‌کند.

منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: