۰

دعوت سازمان ملل برای تبدیل بحران کووید-۱۹ به صلح پایدار

دبیرکل سازمان ملل متحد که به‌تازگی نسبت به فروپاشی سیستم‌های غذایی در جهان و وخامت بیشتر وضعیت بر اثر شیوع کووید-۱۹ هشدار داده بود، از جامعه جهانی برای تبدیل این بحران به فرصتی برای صلح پایدار دعوت کرد.
کد خبر: ۲۲۹۸۴۴
۱۱:۲۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دبیرکل سازمان ملل متحد که به‌تازگی نسبت به فروپاشی سیستم‌های غذایی در جهان و وخامت بیشتر وضعیت بر اثر شیوع کووید-۱۹ هشدار داده بود، از جامعه جهانی برای تبدیل این بحران به فرصتی برای صلح پایدار دعوت کرد.

«آنتونیو گوترش» در توئیتی نوشت: امروز شنبه(۱۳ ژوئن-۲۴ خرداد) شمارش معکوس ۱۰۰ روزه را برای روز صلح نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: ما در یک زمان سخت زندگی می‌کنیم اما می‌توانیم بحران کووید-۱۹ را به فرصتی برای صلح پایدار و جامعیت (مشارکت) گسترده‌تر تبدیل کنیم.

دبیرکل سازمان ملل گوترش سه‌شنبه‌شب گذشته درباره بحران غذایی در جهان و تشدید آن در نتیجه شیوع کرونا هشدار داد.
وی با انتشار ویدئویی که گزارش آن در تارنمای رسمی این سازمان نیز منتشر شد، تصریح کرد: سیستم‌های غذایی‌مان در حال فروپاشی بوده و شیوع کووید-۱۹ باعث وخامت بیشتر وضعیت می‌شود.

وی گفت: در جهان غذای کافی و حتی بیش از آن برای ۷.۸ میلیارد جمعیت کره زمین وجود دارد، اما در همین حال بیش از ۸۲۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند که ۱۴۴ میلیون نفر از آنان کودکان زیر پنج سال هستند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: در سال جاری بحران کرونا باعث می‌شود که ۴۹ میلیون نفر به گرسنگان جهان افزوده شود، زیرا هر یک درصد کاهش تولید ناخالص داخلی در جهان سبب افزوده شدن ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت گرسنگان می‌شود.

۲۱ سپتامبر(۳۱ شهریور) به عنوان روز جهانی صلح نامگذاری شده است. این روز به طور ویژه به نبود جنگ و خشونت می‌پردازد و گاهی به یک آتش‌بس موقت در مناطق جنگی برای دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه منجر می‌شود.
این روز نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ نامگذاری شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، بیش از ۷ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده‌اند که از این تعداد افزون بر ۴۲۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: