۰

سازمان ملل مسئول جنایت ائتلاف سعودی علیه یمن است

شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به ممانعت ائتلاف سعودی از رسیدن ورود محموله فرآورده‌های نفتی به مناطق این کشور، سازمان ملل را مسئول تبعات این اقدام ائتلاف سعودی دانست.
کد خبر: ۲۲۹۷۵۵
۱۲:۲۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای عالی سیاسی یمن به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا روز چهارشنبه(دیروز) در نشستی به بررسی ممانعت ائتلاف سعودی از ورود محموله‌های نفتی به مناطق یمنی پرداخت و سازمان ملل را مسئول سکوت در برابر این جنایت و تبعات آن برشمرد.

شورای مذکور، سازمان ملل را به همدستی در اعمال فشار در خصوص نفت‌کش صافر دانست و تأکید کرد که این فشارها به نفع طرح‌ها و برنامه‌های ائتلاف سعودی است که اجازه تعمیر و نگهداری این نفت‌کش یا فروش محموله آن را نمی‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری یمنی سبأ، شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد که هشدارهای برخی سفرا به نفع طرح‌های نظامی ائتلاف سعودی است.

این شورا افزود: سازمان ملل بهتر بود برای پیشبرد روند صلح و حل سیاسی و توقف تجاوزات علیه یمن به خصوص در سایه شیوع ویروش کرونا و محاصره ظالمانه تلاش می‌کرد، این سازمان و جامعه جهانی مسئول تبعات این رفتارهای ائتلاف سعودی است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد که تخریب زیرساخت‌های یمن و غارت ثروت آن باید متوقف شود و رهبری یمن اقدامات لازم و ضروری برای حفظ حقوق ملت یمن و ثروت آن و بیرون راندن اشغالگران از خاک یمن را انجام خواهد داد.

 

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: