۰

اصرار ترامپ بر حفظ نمادهای نژادپرستی

رئیس جمهور آمریکا با تغییر نام پایگاه های نظامی که نامشان گرفته شده از فرماندهان ارتش کنفدراسیون‌های جنوبی ایالات متحده است، مخالفت کرد.
کد خبر: ۲۲۹۷۱۸
۱۰:۳۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی مخالفت خود را با تغییر نام پایگاه های نظامی که نامشان برگرفته از فرماندهان ارتش کنفدراسیون ایالت های جنوبی آمریکا است، اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش چند ساعت پس از مخالفت ترامپ با این اقدام، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برچیده شدن 11 تندیس و مجسمه این کنفدراسیون از راهروهای کنگره آمریکا شده است.

دونالد ترامپ رسما با تغییر نام پادگان ها و پایگاه های نظامی که به اسم فرماندهان ارتش کنفدراسیون ایالت های جنوبی آمریکا نام گذاری شده، مخالفت کرده است. وی با انتشار توئیتی نوشت: این پایگاه ها بخشی از میراث بزرگ آمریکا است.

این در شرایطی است که پس از تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در آمریکا در پی قتل جورج فلوید، مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده با تغییر نام این پایگاه ها موافقت کرده بود.

10 پایگاه و پادگان نظامی مهم ارتش آمریکا در ایالت های جنوبی به نام فرماندهان ارتش کنفدراسیون نام گذاری شده است.

کنفدراسیون ایالت های جنوبی آمریکا مجموعه ای از ایالت های جنوبی بودند که پس از پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری 1860 میلادی جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. 11 ایالت جنوبی آمریکا در سال 1861 میلادی در مخالفت با سیاست های برده داری و نژادپرستی لینکلن، اعلام استقلال کرده و این مساله سرآغاز یک جنگ داخلی چهار ساله در ایالات متحده شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: