۰

بازگشایی مساجد در سه ایالت مالزی در دوره پساکرونا

به گفته مدیران مساجد در سه ایالت جوهور، پراک و پنانگ، با گذشت از دوره بحرانی کرونا، مساجد به تدریج بازگشایی شده، اما هنوز موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.
کد خبر: ۲۲۹۷۱۳
۱۰:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در حالی که وضعیت کشور مالزی پس از دوره شیوع ویروس کرونا به تدریج به حالت عادی برمی‌گردد، مسلمانان در سه ایالت جوهور ، پراک و پنانگ در این کشور مجاز به شرکت در نمازهای جماعت و نماز جمعه خواهند بود.

تسرین جاروندی ، رئیس کمیته امور مذهبی اسلامی جوهور در این رابطه گفت: حکمی درمورد این موضوع توسط سلطان اسکندر، حاکم جوهور صادر شده است.

وی گفت: به جز اعضای کمیته مسجد و سوره، فقط ۴۰ نفر مجاز به شرکت در نماز جمعه و نمازهای جماعت هستند.

جاروندی روز گذشته به خبرنگاران گفت: کسانی که در نماز شرکت می کنند باید ۱۵ سال و بالاتر باشند، ماسک صورت بپوشند، عاری از هرگونه علائم بیماری باشند، در خانه وضو بگیرند و سجاده‌های مخصوص نماز را همراه خودشان بیاورند. این دستورالعمل‌ها تا دوره زمانی مشخصی به اجرا گذاشته می‌شوند تا اینکه شاهد دستورات بیشتر از سوی شورای امنیت ملی و وزارت بهداشت باشیم.

وی همچنین گفت: اعضای کمیته سوره و مساجد وظیفه انتخاب ۴۰ نفر برای هر نماز جمعه را بر عهده دارند. این افراد باید توسط مساجد تعیین و ثبت نام شوند و با هنمه به صورت عادلانه برخورد شود.

این مقام مذهبی در جوهور مالزی خاطرنشان کرد: پلیس و مقامات وزارت بهداشت کشور بررسی هایی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که هر مسجد و کمیته سوره به مقررات جدید پایبند باشند.

در دو ایالت دیگر پنانگ و پراک نیز، مدیران اجرایی مساجد اعلام کردند که حاکمان اجازه برپایی و اقامه نمازها را داده اند. در اعلامیه‌های منتشر شده در این مساجد، شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی مشابهی اجرایی می‌شوند.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: