۰

تلکه کردن مردم با راه اندازی و جعل صفحات اینستاگرام سلبریتی‌ها

سرهنگ رجبی به تشریح ترفند سودجویان برای کلاهبرداری از دنبال کنندگان افراد مشهور در اینستاگرام پرداخت.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۵
۰۹:۵۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبردارن سایبری پس از ایجاد صفحات اینستاگرامی جعلی به نام افراد مختلف معروف و محبوب مانند ورزشکاران، هنرمندان و ...، از آن‌ها درخواست کمک مالی می‌کنند.

وی افزود: در ادامه سودجویان با رفتن به سراغ دنبال کننده‌های اینستاگرامی این افراد با ترفند‌های مختلف این افراد را متقاعد و از آن‌ها می‌خواهند تا هر چه سریع‌تر مبلغ مورد نظرشان را به شماره کارت اعلامی واریز کنند و پس از انجام این‌کار، کلاهبرداری از کاربران اینستاگرامی صورت می‌گیرد.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف مانند بررسی دقیق نام کاربری شخص مورد نظر، بررسی دنبال کننده‌های صفحه مورد نظر و یا دیگر روش‌ها از جعلی بودن یک صفحه‌ی اینستاگرامی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در گذشته موارد متعددی مانند کلاهبرداری در قالب صفحات جعلی خیریه و دریافت کمک برای آسیب دیدگان از سیل و زلزله وجود داشته است که با آن‌ها برخورد شده است.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا فضای مجازی تحت رصد پلیس قرار دارد و به محض مشاهده وقوع جرایم، از سوی پلیس نسبت به موضوع ورود خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: