۰

اخراج از صف نماز و پرهیز کلیساها از ارائه خدمات دینی در غنا

امام جماعت مسجد «یوسوفیا» (Ussifiyya) در شهر کماسی غنا، با متوقف کردن خطبه نماز، یکی از نمازگزاران را به دلیل نداشتن ماسک صورت از مشارکت در نماز جماعت اخراج کرد.
کد خبر: ۲۲۹۶۷۳
۱۶:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ یوسف الحسن عمر، امام جماعت مسجد یوسوفیا در این باره گفت: این کار را کردم تا پیام صریحی به سایر شرکت‌کنندگان در مراسم بدهم که پوشیدن ماسک الزامی است.

اگر چه ممنوعیت اجتماعات محدود (کمتر از ۱۰۰ نفر) در کلیساها و مساجد برداشته شده، اما دولت برخی از پروتکل‌های ایمنی را تشریح کرده است که باید رعایت شود.

یکی از این پروتکل‌ها مختص رهبران مذهبی است تا اطمینان حاصل شود که همه جماعت قبل از آن که به عبادت بپردازند، ماسک صورت خود را پوشیده‌اند.

پرهیز کلیساهای شهر «سکوندی ـ تاکوراده» از ارائه خدمات دینی

خبر دیگر از غنا حاکی است، اکثر کلیساهای کلانشهر «سکوندی ـ تاکوراده» (Sekondi-Takoradi) برخلاف دستورالعمل رئیس‌جمهور غنا مبنی بر کاهش محدودیت در اجتماعات عمومی، از ارائه خدمات خودداری کردند.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا در این باره گزارش داد: بخشنامه رئیس‌جمهور این کشور برای از سرگیری خدمات کلیساها به بیش از ۱۰۰ نفر، اعلام شد؛ در عین حال کلیساها باید قبل از سرگیری ارائه خدمات خود اقدامات لازم را برای برگزاری این مراسم و رعایت بهداشت اعمال کنند.

برخلاف این بخشنامه و به گفته خادمان کلیساها، با این وجود اکثر این اماکن عبادی همچنان بسته هستند و هیچ فردی نمی‌تواند به آنها رفت و آمد کند.

دستیار کشیش یکی از شعب کلیسای پنتاکوستال در این باره گفت که هیچ فعالیت دینی در شعب این کلیسا در سراسر کشور که باید به دنبال بخشنامه رئیس‌جمهور انجام شود، وجود ندارد.

به اعتقاد این دستیار کشیش، نمی‌توان زمان مشخصی را برای بازگشت به خدمت کلیساها اختصاص داد، اما کلیساها باید قبل از سرگیری فعالیت خود، اطمینان حاصل کنند که همه پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی وجود خواهد داشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: