۰

روش‌های سمزدایی بدن و چند ترفند برای دفع یک روزه سموم

حذف کردن مواد غذایی ضروری و رژیم‌های سخت لاغری، حاصلی جز تحلیل رفتن عضلات، ضعیف شدن استخوان‌ها و کند شدن مغزتان نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۹۶۶۶
۱۵:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در این مطلب، به شما یک رژیم ۱ روزه سم‌زدا را معرفی می‌کنیم و شما را با قانون‌های سم زدایی بدن آشنا می‌کنیم. قانون‌هایی که به جای کاهش یکباره وزن، سموم بدنتان را دفع می‌کنند و به شما برای سالم‌تر زندگی کردن انگیزه می‌دهند.
رژیم سم زدا چیست؟

موضوع نه لاغر شدن است و نه درمان یک بیماری خاص. فقط قرار است حالتان بهتر شود، احساس بهتری نسبت به بدنتان داشته باشید و احتمال دچار شدن به بعضی بیماری‌ها را پایین بیاورید. در این رژیم، خبری از هله‌هوله، غذاهای فراوری شده، الکل، کافئین، نمک و شکر نیست و علاوه بر تغییر عادات غذایی، نمی‌توانید لب به سیگار هم بزنید و باید بیشتر تحرک داشته باشید.

می‌توانید سم‌زدایی را از یک رژیم یک روزه آغاز کنید و به مرور تعداد روزهایی که با عادات و رژیم سم‌زدا زندگی می‌کنید را بیشتر کنید.

چرا سم زدایی بدن مهم است؟

چاقی، خستگی، تبدیل شدن چربی‌ها به سلولیت‌های سخت، کج‌خلقی و بیماری مداوم، ممکن است حاصل افزایش سموم در بدنتان باشد. سم زدایی بدن به پاکسازی اندام‌های داخلی بدنتان از آلودگی‌های مخرب کمک می‌کند.
در روزهای سم زدایی بدن شما از مواد غذایی مضری که در ابتدا گفتیم محروم می‌شوید اما در مقابل بیشتر میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف می‌کنید و با دقت سهم چربی‌های غیراشباع، پروتئین‌های مفید و کربوهیدرات‌های پیچیده را در رژیم غذایی‌تان بالا می‌برید. در این روزها بیشتر آب می‌خورید و به جای کم‌خوری و گرسنگی مداوم، تنها به عادات غذایی‌تان سر و شکل بهتری می‌دهید.

آنچه که در این میان اهمیت دارد، انتخاب یک رژیم سم‌زدای اصولی و پرهیز از عمل کردن به حرف و حدیث‌های بی‌اساسی است که ادعا می‌کنند تنها در چند روز شما را لاغر می‌کنند. با این وجود اگر می‌خواهید سم‌زدایی بر تناسب اندامتان هم تاثیر بگذارد، می‌توانید در رژیمتان جایی برای اسموتی‌های سالم و چربی‌سوز باز کنید.
سم زدایی چه فایده‌ای دارد؟

شما در روزهای سم زدایی بدن به مصرف میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن آب کافی تشویق می‌شوید، مواد غذایی مضر یا محرک‌های زیان‌آور را به بدنتان وارد نمی‌کنید و با هشیاری بیشتری غذا می‌خورید.

در این روزها بخاطر کم شدن مصرف نمک، آب میان بافت‌های بدنتان کمتر می‌شود و وزن کم می‌کنید و با جایگزین کردن آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های غیراشباع به رژیم‌تان، بافت‌های چربی را وادار به شکستن می‌کنید.
روده‌هایتان را به سم زدایی وادار کنید

دفع بهتر، یکی از راه‌های خارج شدن سموم در بدن است. وقتی شما در جریان سم‌زدایی، فیبر، چربی‌های سالم و آب بیشتری را به بدنتان می‌رسانید، روده‌هایتان توانایی بیشتری را برای دفع مازاد مواد غذایی پیدا می‌کنند و سموم در بدنتان انبار نمی‌شوند. حبوبات، سبزیجات برگ‌سبز و مواد غذایی سرشار از فیبر، از جمله ابزارهای شما برای دفع سموم از مسیر روده هستند.

هیچ مدرک علمی نتوانسته سم‌زدایی را خطرناک و مضر جلوه دهد؛ چراکه شما در این روزها، کاری جز پالایش کردن عادات غذایی و حذف مواد غذایی مضر نمی‌کنید. شمایی که عاشق فست‌فود، نمک و شکر هستید، هر روز کبد، کلیه، پوست و دستگاه گوارشتان را برای روبرو شدن با مواد غذایی مضر به چالش می‌اندازید. اما در ادامه این مطلب، ما یک روز زندگی کردن بدون وارد کردن سموم به بدن را به شما آموزش می‌دهیم و در مطالب دیگر می‌توانید دیگر الگوهای سم‌زدایی روزانه را مطالعه کنید.
صبح را با آب‌لیمو شروع کنید

روزتان را با یک لیوان آب ولرم و لیموی تازه شروع کنید. البته اگر به ریفلاکس اسیدی مری یا زخم معده دچار نیستید. پس از بیدار شدن، یک عدد لیموی تازه را رو یک لیوان آب بچکانید و با خوردنش دستگاه گوارشتان را مجبور به فعالیت بیشتر کنید.
فقط ۳ دقیقه ورزش کنید

چند حرکت کششی ساده را انجام دهید. تمرین‌های ساده یوگا می‌توانند جریان خون را در بدنتان بهبود دهند. پس سه دقیقه از وقتتان را صرف این تمرین‌ها کنید. برای انتخاب تمرین‌های ساده می‌توانید از اپ‌های موبایلی یا ویدئوها کمک بگیرید.
صبحانه اسموتی بخورید

یک اسموتی سرشار از آنتی‌اکسیدان آماده کنید. ترکیبی از توت‌ها یا میوه‌های سرشار از فیبر مثل کیوی می‌تواند برای شروع روزتان مفید باشد. به اسموتی هیچ گونه شکر اضافه‌ای نزنید و تنها با شیرینی میوه‌ها آن را طعم‌دار کنید. شما می‌توانید انرژی این اسموتی را تا ۳۰۰ کالری بالا ببرید یا اینکه از دیگر دستورهای تهیه اسموتی سم‌زدا کمک بگیرید.
آنتی‌اکسیدان درمانی کنید

یک فنجان چای سبز که سرشار از آنتی‌اکسیدان است و کافئین کمی دارد، گزینه خوبی برای میان‌وعده سم‌زدای شما به حساب می‌آید.
تحرک داشته باشید

به میز کارتان نچسبید و از صبح تا ظهر، هر ۲۰ دقیقه یکبار دلیلی را برای بلند شدن از مقابل مانیتور پیدا کنید. اگر صبح بخشی از فاصله خانه تا محل کارتان را پیاده طی کنید، به سم‌زدایی بهتر کمک کرده‌اید.
نهار سم‌زدا بخورید

فکر حذف نهار را از سرتان بیرون کنید. به جای تحمیل کردن گرسنگی به خودتان، یک سوپ سم‌زدا آماده کنید. پیشنهاد ما سوپ بروکلی است.
دیتاکس واتر بنوشید

بعد از نهار خوردن، نوبت یک نوشیدنی سم‌زدا است. البته بهتر است آن را از صبح آماده کنید تا عصاره میوه و سبزیجاتی که انتخاب کرده‌اید، به آب وارد شود.
ماساژ بگیرید

تنها راه برای پاکسازی بدن، تغییر عادات غذایی نیست. شما در پایان این روز سم‌زدا، باید بدنتان را برای دفع بیشتر سموم تحریک کنید. چند دقیقه در سونا ماندن یا ماساژ گرفتن، به عضلات و مفاصل شما برای آزار شدن از بند سموم کمک خواهند کرد.
سالاد پروتئین بخورید

به شیوه این دستور برای شام سالاد سزار آماده کنید اما سس گفته شده را به سالادتان اضافه نکنید. شما در آخرین ساعت‌های سم‌زدایی به خوردن میزان زیادی از سبزیجات و مقدای پروتئین نیاز دارید. یعنی همان چیزهایی که سالاد سزار با استفاده از آنها آماده می‌شود.
زود بخوابید

خواب آرام، به موقع و عمیق، یکی از ابزارهای سم‌زدایی است. قبل از ساعت ۱۱، دوش آب گرم بگیرید و بخوابید. مطمئن باشید که بدنتان در روز بعد از سم‌زدایی، حال بهتری را تجربه خواهد کرد.

منبع : کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: