۱

واکنش وزارت صمت به گرانی اخیر لوازم خانگی

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت گفت: فرایند قیمت گذاری‌های رسمی لوازم خانگی در روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۹۶۴۸
۱۳:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: صنعت لوازم خانگی تابع قیمت گذاری هستند، اما سازمان حمایت در سال ۹۹ هیچ گونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده است و افزایش قیمت‌ها مورد تایید وزارت صمت نیز نمی‌باشد.

وی گفت: در سال ۹۹ هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد. بخشی از لوازم خانگی وابسته به مواد اولیه‌ای است که از خارج وارد می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت قابل قبول است، اما هنوز هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده است بلکه از فضای ایجاد شده در نهاده‌ها و قیمت ارز سودجویان سواستفاده می‌کنند.

گردان افزود: با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما حدود ۲۰ میلیون دستگاه است در سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است و هیچ مشکلی در زمینه تولید نداریم. افزایش قیمت در بازار محدود است، چون افزایش قیمتی به صورت جدی نداشته ایم.

او افزود: مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت افزود: بالارفتن قیمت ارز و وقفه در تخصیص ارز و قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه در افزایش قیمت لوازم خانگی بی تاثیر نیست، اما قیمت گذاری‌ها باید به صورت اصولی و مصوب باشد و با گرانفروشی‌های بی واسطه برخورد خواهد شد.

گردان افزود: سامانه جامع گارانتی نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف کننده راه اندازی خواهد شد.

او افزود: در هفته‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شد و بخش بزرگی از مشکلات مرتفع شده است و وقفه تخصیص ارز نیز برطرف خواهد شد تا تولید بدون وقفه ادامه داشته باشد. بانک مرکزی برای برخی تعرفه‌ها ارز نیمایی درنظر گرفته است.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت افزود: فرایند قیمت گذاری‌های رسمی در روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد و برای حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
گرگ بازاری روی داعش را سفید کرده، خدا رویشان را سیاهتر کند