۰

آمار تکان دهنده از رها شدن پروتکل های بهداشتی

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هشدار داد.
کد خبر: ۲۲۹۶۴۳
۱۳:۰۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محسن فرهادی، روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با عنوان این مطلب که تا ۲۷ اردیبهشت ۹۹ وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حد مطلوب بوده است، گفت: تا آن زمان بیش از ۷۷.۵۷ درصد مردم و صنوف، این پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند.

وی افزود: وضعیت در شهر تهران تا ۲۷ اردیبهشت ۹۹، حدود ۵۶ درصد بود.

فرهادی ادامه داد: متاسفانه این روند تا ۱۵ خرداد ادامه داشت، اما به یکباره شاهد نزول آمار و ارقام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بودیم.

وی افزود: آمار و ارقام حاکی از این است که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۷.۵۷ درصد در کشور به ۲۲.۶۶ درصد نزول کرده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از تهران به عنوان گلوگاه اصلی در مراودات کشور نام برد و گفت: این وضعیت در تهران به ۱۰.۵۴ درصد نزول کرده و زنگ خطر را برای ما به صدا در آورده است.

وی اظهار داشت: ما موقعی بازگشایی‌ها را ادامه می‌دهیم که توانسته باشیم به همزیستی و زندگی با ویروس عادت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

فرهادی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو، اتوبوس و تاکسی، از الزامات است.

وی در ادامه به زمان بازگشایی سینماها، سالن‌های تئاتر و برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرد و گفت: زمان فعالیت‌های فرهنگی، از اول تیر ماه ۹۹ خواهد بود. ضمن اینکه از شنبه آینده (۲۴ خرداد ۹۹)، بازگشایی مهدهای کودک و امکان برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی، فراهم شده است.

فرهادی افزود: مهدهای کودک‌ باید تهویه مطبوع داشته باشند و استفاده از مواد گندزدا و ضدعفونی‌کننده بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شود. البته لازم است مهدهای کودک به این نکته توجه کنند که از ترکیبات کلر برای ضد عفونی استفاده نکنند.

وی در ادامه به تخلفات اصناف در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سراسر کشور به دلیل عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده اند.

فرهادی در مورد فعالیت تالارهای پذیرایی، اظهار داشت: فعالیت تالارها به صورت پلکانی آغاز خواهد شد و ابتدا، تالارهای رو باز در اولویت قرار دارند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: