۰

تبعیض‌نژادی نظام‌مند در سرویس سلامت عمومی انگلیس

تحقیقات انجام شده حاکی از تبعیض‌نژادی نظام‌مند و ساختاری در بخش‌های گسترده‌ای از سرویس سلامت عمومی انگلیس است.
کد خبر: ۲۲۹۶۰۳
۱۰:۲۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که تحقیقات انجام شده داخلی درباره شرایط کاری در برخی از بخش‌های سرویس سلامت عمومی انگلیس نشان می‌دهد که بخش پیوند عضو و انتقال خون در این سرویس به طور نظام‌مندی نژاد‌پرستانه عمل می‌کند.

گاردین می‌نویسد، این تحقیقات نگرانی‌های جدیدی را درباره اقدامات نژادپرستانه در سراسر سرویس سلامت عمومی انگلیس، در پی اتهامات هفته گذشته مبنی بر مواجه شدن همیشگی پرستاران «رویال کالج» با «تبعیض‌نژادی ساختاری»، در پی خواهد داشت.

تحقیقات انجام شده که نتایج آن منزجر کننده بوده، شکایت‌هایی را که تاکنون کارکنان سیاه‌پوست از تبعیض‌نژادی که سال‌ها در به دست آوردن شغل با آن مواجه بوده‌اند را تایید می‌کند.

پیش از این شکایت‌های بسیاری ثبت شده است مبنی بر این که در بخش انتقال خون و پیوند اعضای سرویس سلامت عمومی انگلیس، سفید پوستان بسیار سریع‌تر از سیاهان به پست‌های بالاتر دست پیدا می‌کنند.

گاردین در ادامه می‌افزاید که کارکنان بخش انتقال خون و پیوند اعضای سرویس سلامت عمومی انگلیس با رفتار‌های نامناسبی از سوی مدیران خود مواجه می‌شوند که در سایر محیط‌های کاری قابل قبول نیست، آن‌ها نادیده گرفته شده و به عنوان افرادی در نظر گرفته می‌شوند که واجد شرایط ارتقای شغلی نیستند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که طی روز‌های اخیر و پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، موج گسترده‌ای از تظاهرات در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس علیه نژادپرستی به راه افتاده است.

طی روز‌های شنبه و یکشنبه لندن شاهد تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی در انگلیس بود که این تظاهرات با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به اعتراضات اخیر در لندن و خشم هزاران لندنی از نژادپرستی در جامعه انگلیس واکنش نشان داد و مدعی شد که از نظر جانسون، انگلیس کشوری نژادپرست نیست.

اظهارنظر سخنگوی بوریس جانسون در حالی مطرح می‌شود که اعتراضاتی تحت عنوان «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در نقاط مختلف انگلیس در حال پیگیری است. معترضان در راستای محکومیت قتل جورج فلوید در آمریکا، نژادپرستی در انگلیس را هم محکوم کردند.

روز یکشنبه، بوریس جانسون مدعی شد که مردم کشورش حق دارند تا به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند. او از معترضین خواست تا فاصله فیزیکی را حین تظاهرات رعایت کنند.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون، حمله به مأمورین پلیس در خلال اعتراضات را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که تخریب مجسمه «ادوارد کولستون» تاجر برده در بریستول و آسیب رساندن به یادبود «وینستون چرچیل» در لندن شدیدا محکوم است و تحقیقات پلیس درباره آن ادامه دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: