۰

تاحدودی از افزایش پایه حقوق کارگران راضی هستیم

تاجیک گفت: در حال حاضر میزان افزایش پایه حقوق کارگران مطابق با ماده ۴۱ قانون کار است و ما تا حدودی از این میزان راضی هستیم.
کد خبر: ۲۲۹۵۲۸
۱۴:۳۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمدرضا تاجیک نماینده کارگری در شورای عالی کار و رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران اظهار کرد: متاسفانه میزان افزایش پایه حقوق کارگران دقیقا آن چیزی نبود که ما انتظار داشتیم.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به وجود کرونا فضایی برای اعتراض بیشتر وجود نداشت، گفت: میزان افزایش پایه حقوق کارگران در حال حاضر مطابق با ماده ۴۱ قانون کار است و ما تا حدودی از افزایش این میزان راضی هستیم.

تاجیک افزود: در این مسیر عده‌ای از نمایندگان کارفرمایی افزایش ۲۰۰ درصدی را مطرح کردند که با بررسی این میزان متوجه می‌شویم که این افزایش مبلغ اندکی است، اما گروه کارفرمایی مسئله را اینگونه مطرح می‌کند.

تاجیک بیان کرد: در حال حاضر این افزایش پایه حقوق و افزایش حق مسکن به میزانی نیست که کارگران بتوانند معیشت خود را سپری کنند و این مقدار مطابق با نرخ تورم افسار گسیخته کشور نیز نخواهد بود.

او با بیان اینکه هر جایی که بتوانیم نانی را به سفره کارگر بیاوریم تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: وزیر کار در جلسه شورای عالی کار اعلام کرد با توجه به شکایت گروه کارگری به دیوان عدالت اداری و بررسی سازمان بازرسی کل کشور برای تشکیل جلسه شورای عالی کار تلاش کردیم در هفته‌های گذشته جلسه را برگزار کنیم، اما شرایط مهیا نشد.

این نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: شکایت گروه کارگری به دیوان عدالت اداری همچنان سیر قانونی خود را طی می‌کند، اما احتمال اینکه گروه کارگری در دیوان عدالت اداری رای بیاورند، بسیار کم است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: