۰

آمادگی افغانستان برای آغاز مذاکره با طالبان

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با تاکید بر ادامه روند آزادی زندانیان طالبان، از آمادگی کابل برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵۲۴
۱۲:۵۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «جاوید فیصل»، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، با بیان این که تاکنون ۳ هزار زندانی طالبان آزاد شده‌اند، تأکید کرد که کابل، برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی کامل دارد.

فیصل، روز سه‌شنبه (۲۰ خرداد)، در یک نشست خبری گفت که حکومت افغانستان، تلاش‌های زیادی برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح انجام داده است.

وی افزود: «مهمترین این تلاش‌ها، آزادی طالبان بود. پیش از عید فطر، یک هزار زندانی آزاد شده بودند، بعد از عید هم ۲ هزار تن دیگر آزاد شدند.»

به گفته‌ فیصل، روند آزادسازی زندانیان طالبان، به منظور اعتمادسازی در روند صلح، ادامه خواهد داشت.

وی، گفت که تا کنون، ۲۷۷ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، از سوی گروه طالبان آزاد شده و دولت افغانستان امیدوار است تا این گروه، به منظور اعتمادسازی در روند صلح، تمام نیروهای امنیتی و دفاعی و غیرنظامیان را آزاد کند.

فیصل، همچنین ابراز امیدواری کرد که گروه طالبان، میزان خشونت‌ها را کاهش بدهد، زیرا به گفته‌ او، در جریان چند روز گذشته، حملات طالبان افزایش یافته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، تأکید کرد که حکومت افغانستان، برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی کامل و امیدوار است که گروه طالبان نیز، در این راستا آمادگی را کسب کند.

این در حالی است که گروه طالبان، ادعا کرده که تا کنون، بیش از ۴۵۰ زندانی دولتی را آزاد کرده است؛ اما شورای امنیت ملی گفته که زندانیان آزادشده، بیشتر غیرنظامیان هستند.

قرار است پس از تکمیل شدن روند تبادل پنج هزار زندانی طالبان با یک هزار زندانی دولتی، مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان، آغاز شود.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: