۰

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

آیا می‌دانید که می‌توانید به جای اتلاف وقت و لایک کردن عکس غذا و مهمانی دیگران، با کمی خلاقیت و پشتکار به فکر کسب درآمد از اینستاگرام باشید؟ در این مقاله به آموزش راه‌هایی در این زمینه می‌پردازیم.
کد خبر: ۲۲۹۵۱۹
۱۳:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

به گزارش «شیعه نیوز»، اینستاگرام به عنوان پیشرفته‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، به یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. طی چند سال اخیر اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی برای اشتراک عکس، به یکی از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی تغییر شکل داد و این موضوع به شدت روی تمامی کسب و کارها تاثیر گذاشته است.

در سال 2019 مردم توانستند پول‌های زیادی از اینستاگرام به جیب بزنند. به گفته کمپانی Hopper HQ، کایلی جنر تنها برای یک پست تبلیغاتی 1.2 میلیون دلار دریافت کرده است. شگفت زده شدید؟ اگر یکی از این سلبریتی‌های معروف نیستید، درآمد شما از اینستاگرام به تعداد فالوورها، مشارکت، شهرت و غیره بستگی خواهد داشت.

با وجود تمامی رقابت‌ها هر کسی می‌تواند با خلاقیت منحصر به خودش، روشی برای کسب درآمد از اینستاگرام پیدا کند. در اینجا 9 روش برای کسب درآمد از اینستاگرام را باهم مرور می‌کنیم.

انتشار پست های اسپانسردار

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

اولین راه کسب درآمد از اینستاگرام، انتشار پست‌های اسپانسردار است. اگر دقت کرده باشید این روزها تبلیغات اینفلوئنسرها در اوج خودش است. به نظر شما چرا؟ طبق تحقیقی که مجله Social Toaster انجام داده است، 92 درصد از افراد تبلیغاتی که به صورت گفتاری هستند را به تبلیغات نوشتاری ترجیح می‌دهند. 76 درصد از مردم عنوان کردند که به تبلیغاتی که توسط مردم عادی گفته می‌شوند بیشتر اعتماد می‌کنند و 82 درصد از مشتریان نیز قبل از خرید یک کالا با دوستان خود مشورت می‌کنند.

به بیان ساده‌تر، مردم توصیه اطرافیان خود را بیشتر قبول دارند. بنابراین جای تعجبی ندارد که کمپانی‌های مختلف اجناس خود را به اینفلوئنسرها بدهند تا برایشان تبلیغ کنند. یکی از خوبی‌های پست گذاشتن و تبلیغ کردن برای اسپانسرها این است که لازم نیست تعداد فالوورهای خیلی زیادی داشته باشید. بیشتر برندها برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب به میزان مشارکت پست‌های آن‌ها نگاه می‌کنند، نه تعداد فالوورهایشان. بنابراین حتی برندهای بزرگی مثل Dunkin ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای معمولی کار کنند.

ویژگی این اینفلوئنسرها این است که در کامنت پست‌هایشان تعامل بیشتری با فالوورها دارند. بنابراین اگر شما هم قصد کسب درآمد از اینستاگرام دارید و تعداد فالوورهای شما زیر 1000 نفر بود، می‌توانید کار خود را شروع کنید.

سفیر یک برند باشید

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

بعضی از کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند مدت زمان طولانی تری را با یک اینفلوئنسر کار کنند. بنابراین آن‌ها به دنبال کسی هستند که به نوعی سفیر برندشان باشد و بتواند به طور منظم آن کمپانی را تبلیغ کند.

از آنجایی که اینستاگرام بهترین روش برای بازاریابی و تبلیغات اینفلوئنسرهاست، اگر قصد دارید سفیر یک برند باشید، می‌توانید به کمپانی مورد نظر خود پیام بدهید و درصورت موافقت محصولاتشان را ارائه کنید. اکثر کمپانی‌های بزرگ محصولاتشان را به طور رایگان برای اینفلوئنسرها می‌فرستند تا آن‌ها را به فالوورهای خود معرفی کنند. کمپانی‌ها معمولا ترجیح می‌دهند به جای سلبریتی‌ها، با اینفلوئنسرهای معمولی کار کنند؛ چراکه آن‌ها با فالوورهای خود تعامل بیشتری دارند و تعامل بیشتر یعنی تبلیغات موثرتر.

تبلیغ یک لینک

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

یکی دیگر از ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام مربوط به تبلیغ یک پیوند (لینک) است. شما می‌توانید لینک یک سایت را در پیج خودتان تبلیغ کنید. با هر کلیکی که روی لینک می‌شود، شما هم پولی دریافت می‌کنید.

برای این نوع تبلیغات بازهم لازم نیست فالوور خیلی زیادی داشته باشید. کافی است فالوورهایتان روی لینکی که در بیو می‌گذارید کلیک کنند. مطمئنا شما هم در اینستاگرام اشخاصی را دیدید که سایت‌های شرط بندی تبلیغ می‌کنند. این یکی از نمونه‌های تبلیغ لینک است.

اگر فالوورهایی دارید که استوری شما را مرتب می‌بینند، می‌توانید لینک را در استوری خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که آدرس لینک را در پست‌هایتان نگذارید؛ چراکه ممکن است فالورها به جای کلیک کردن روی آن، آدرس را کپی کنند. بنابراین بهترین راه این است که از فالوورهایتان بخواهید روی لینکی که در بیو گذاشتید کلیک کنند؛ چراکه با هر فروشی که آن کمپانی داشته باشد، به شما هم سود تعلق می‌گیرد. می‌توانید زیر پست‌هایتان از هشتگ‌ها هم استفاده کنید تا در قسمت جستجوی اینستاگرام نیز پیج شما دیده شود.

فروش یک محصول

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

چند سال اخیر اینستاگرام به یکی از قوی‌ترین ابزارهای فروش تبدیل شده است. از آنجایی که مردم برای یافتن و خرید محصولات از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، اینستاگرام ویژگی‌هایی مانند حساب کاربری شغلی، پرداخت درون برنامه، دکمه خرید، تگ محصولات و استیکرهای قابل خرید را به برنامه خود اضافه کرده است تا فرآیند خرید آسان‌تر شود.

برندهای بزرگی مثل زارا و مایکل کورس هم برای افزایش فروش خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند. بنابراین این پلتفرم، بهترین مکان برای افرادی است که برای فروش محصولات خود جای مشخصی ندارند. هرچند امروزه تقریبا تمامی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیز از طریق اینستاگرام محصولات خود را تبلیغ می‌کنند.

یک راه دیگر برای فروش آنلاین، ثبت یک وب‌سایت برای فروش محصولات و تبلیغ لینک آن در پیج خودتان یا پیج‌های دیگر است. مهم نیست چه چیزی می‌فروشید، مطمئنا مشتری آن در اینستاگرام وجود دارد. بهتر است برای فروش بیشتر هشتگ‌هایی زیر پستتان بگذارید که رقیب‌های موفقتان می‌گذارند؛ در نتیجه با سرچ بقیه، پیج شما هم بالا می‌آید.

تولید محتوای دیداری برای فروش

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

شکی نیست که اینستاگرام پلتفرمی دیداری است. مردم روزانه بیش از 100 میلیون عکس و ویدئو در آن آپلود می‌کنند. بنابراین لازم است که برندها و کمپانی‌های مختلف برای اینکه دیده شوند، روزانه پستی مربوط به محصولاتشان آپلود کنند.

مشتریان به دنبال اصالت یک محتوای تولید شده هستند؛ بنابراین به محتوایی که توسط کاربران واقعی تولید می‌شود توجه بیشتری نشان می‌دهند. از آنجایی که کمپانی‌ها معمولا وقت نمی‌کنند روزانه محتوای واقعی تولید کنند، فرصت خوبی برای کاربران است که عکس و فیلم‌های تولید شده را به آن‌ها بفروشند. برای مثال، یک شهر کوچک در نیوزیلند به نام واناکا بعد از کار با اینفلوئنسرها، توانست صنعت گردشگری‌اش را 14 درصد افزایش دهد. این روش کسب در آمد از اینستاگرام نیاز به فالوورهای واقعی و زیاد دارد. در این صورت عکس و فیلم‌های تولید شده توسط شما طرفدار بیشتری هم خواهد داشت.

ارائه خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام یک پلت‌فرم فوق‌العاده برای فروش است؛ بنابراین برندهای بیشتر و بیشتری مایلند که محصولاتشان را در این شبکه اجتماعی به نمایش بگذارند. طبق آمار، 25 میلیون صفحه شغلی در اینستاگرام وجود دارد.

رقابت در اینستاگرام بسیار پررنگ است. کمپانی‌ها برای نشان دادن خودشان میان این همه هیاهوی تبلیغات، نیاز به راهنمایی و کمک حرفه‌ای دارند. به عبارت دیگر، ایجاد فرصت برای ارائه خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فراهم شده است. یعنی می‌توانید علم و دانشی که از اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دارید را به بقیه آموزش بدهید.

به عنوان مثال جن هرمان در این راستا توانست خدمات و آموزش‌های مختلفی ارائه دهد؛ از جمله آموزش استراتژی‌های شبکه اجتماعی، مشاوره و آموزش. صفحه او را می‌توانید ببینید و از آن ایده بگیرید. در سال 2019، کمپانی‌های مختلف به دنبال خدمات بازاریابی شبکه اجتماعی بودند؛ از آموزش و راهنمایی گرفته تا حمایت ماهانه. این بدین معناست که متخصصان شبکه‌های اجتماعی فرصت بسیاری برای استفاده از دانش خود در اینستاگرام دارند.

نوشتن کپشن برای مشاغل

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

نوشتن کپشن برای مشاغل مختلف یکی دیگر از ایده‌های جالب کسب درآمد از اینستاگرام است. کمپانی‌های بزرگ معمولا خود یک متخصص در این زمینه دارند، اما خیلی از مشاغل و کمپانی‌های کوچکتر به دنبال کسی هستند که بتواند برایشان یک کپشن تخصصی و جذاب بنویسد.

برای یافتن چنین شغلی، باید نشان دهید که از بقیه متمایز هستید و بهترین راه برای نشان دادن آن، ایجاد یک رزومه از نوشته‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی است. علاوه بر این، می‌توانید صفحه اینستاگرام خودتان را خیلی خلاقانه و متمایز ایجاد کنید تا کمپانی‌ها بتوانند خلاقیت شما در نوشتن کپشن و ایجاد پست را ببینند.

ساخت فیلتر برای استوری های اینستاگرام

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

وقتی که در سال 2016 اینستاگرام محتوای لایو کوتاه اسنپ چت را کپی و استوری اینستاگرام را راه‌اندازی کرد، هیچکس فکرش را نمی‌کرد این استوری‌ها چقدر محبوب و کاربردی می‌شوند.

امروزه بیش از 500 میلیون نفر استوری می‌گذارند و می‌بینند. استوری فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها ایجاد کرد که تبلیغات خود را انجام بدهند؛ چون زمان استوری کوتاه است و مردم علاقه بسیاری به آن نشان دادند. در این زمان تعدادی از کمپانی‌ها فیلترهای مخصوص به خود را ایجاد کردند. بنابراین بقیه هم به دنبال اشخاص متخصصی بودند که بتواند برای آن‌ها فیلتر مخصوص ایجاد کند. اگر شما هم خلاق هستید و فکر می‌کنید از پس این کار برمی‌آیید، می‌توانید با شرکت‌ها و برندها همکاری کنید و برایشان فیلتر بسازید.

یافتن مشتریان مربوطه

آموزش راه های کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام تنها محیطی برای اشتراک تصاویر بامزه نیست. یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام این است که شغل خود را تبلیغ کنید. شغل شما هرچه که باشد، فیلم‌بردار، نویسنده، سخنران، فروشنده، پزشک و غیره، می‌توانید از این پلتفرم فوق‌العاده استفاده کنید. به عنوان مثال جینگ وی یک تصویرپرداز است که با مجله‌هایی مثل نیویورک تایمز و Express کار می‌کند. او با 20 هزار فالوور، آخرین کارهای خود را با بقیه به اشتراک می‌گذارد.

روی هم رفته، کلید موفقیت کسب درآمد از اینستاگرام این است که صادق باشید. مردم حرف دروغ را از راست تشخیص می‌دهند. در مرحله دوم خلاق باشید. اینستاگرام پر از موضوعات تکراری است. شما زمانی می‌توانید موفق باشید که در حوزه کاری خود خلاق باشید و به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا راه دیگری برای کسب درآمد از اینستاگرام می‌شناسید؟

منبع : پلازا 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: