۰

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

جی‌میل را می‌توانیم یکی از اولین و مهم‌ترین سرویس‌های گوگل در دنیای اینترنت بدانیم که امروزه کاربران بسیار زیادی دارد. فراموش کردن رمز عبور جی‌میل به معنای عدم دسترسی به این سرویس و از دست رفتن اطلاعاتی است که گاهی اهمیت زیادی دارند اما برای این موضوع هم راه حل‌هایی وجود دارد و می‌توان با روش‌هایی رمز عبور اکانت جی‌میل را بازیابی نمود.
کد خبر: ۲۲۹۵۱۶
۱۲:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، جی‌میل را می‌توانیم یکی از اولین و مهم‌ترین سرویس‌های گوگل در دنیای اینترنت بدانیم که امروزه کاربران بسیار زیادی دارد. فراموش کردن رمز عبور جی‌میل به معنای عدم دسترسی به این سرویس و از دست رفتن اطلاعاتی است که گاهی اهمیت زیادی دارند اما برای این موضوع هم راه حل‌هایی وجود دارد و می‌توان با روش‌هایی رمز عبور اکانت جی‌میل را بازیابی نمود.
روش استاندارد بازیابی پسورد جی‌میل:

جی‌میل جند روش برای تایید هویت و بازیابی یا تنظیم مجدد پسورد دارد که از طریق یک ویزارد به آسانی این کار را انجام می‌دهد.

شروع فرایند بازیابی رمز عبور بسیار ساده است؛ در صفحه ورود جی‌میل روی لینک “forgot password” کلیک کنید؛ سپس از شما درباره آخرین پسوردی که به خاطر دارید پرسش می‌شود، اگر یک پسورد صحیح را به یاد می‌آورید و یک بک‌آپ از سیستم روی کامپیوترتان دارید همین روند با چند پرسش دیگر ادامه پیدا می‌کند اما اگر چیزی به یاد ندارید روی “try a different question.” کلیک کنید.

در صفحه ورود، روی لینک “forgot password” کلیک کنید.
آخرین پسورد را وارد کنید و اگر آن را به یاد ندارید، “try a different question.” را انتخاب نمایید.
آدرس ایمیل دومی را که هنگام ثبت نام در جی‌میل، به عنوان ایمیل ریست کردن پسورد معرفی شده بود وارد کنید.

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

گزینه بعدی ارسال یک کد به حساب ایمیل بازیابی شما است؛ در صورتی که یک ایمیل ثانویه را در هنگام راه‌اندازی جی‌میل وارد کرده باشید (نیازی نیست که ایمیل بازیابی حساب هم جی‌میل باشد). این کد ۶ رقمی اجازه می‌دهد که یک پسورد جدید بسازید و دوباره به اکانت خود دسترسی پیدا کنید. ایمیل خود را چک کنید و کد را ببینید، سپس این کد را وارد کنید تا بتوانید یک رمز عبور تازه ایجاد کنید. اکانت‌های جدیدتر ممکن است یک شماره تلفن پشتیبان هم داشته باشند؛ مطابق تصویر زیر:

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

در صورتی که نمی‌توانید از این روش استفاده کنید؛ مثلا به ایمیل پشتیبان دسترسی ندارید، دوباره “try a different question” را انتخاب نمایید. حالا به روش‌های قدیمی‌تر و نا امن‌تر تایید هویت وارد می‌شوید؛ پرسش‌هایی مانند نام مادر، حداقل باید به یکی از این پرسش‌ها پاسخ درست بدهید.

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

حالا باید بتوانید یک پسورد جدید بسازید و به حساب جی‌میل خود دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که رمز جدید ایمن باشد و بتوانید به راحتی آن را به یاد بسپارید.
اکانت خود را ایمن کنید:

بلافاصله پس از ساختن یک رمز عبور جدید، گوگل از شما می‌خواهد که تنظیمات امنیتی اکانت جیمیل (به طور کلی اکانت گوگل) خود را بررسی کنید. اکیدا توصیه می‌کنیم که شماره موبایل و ایمیل پشتیبان را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور، کد ۶ رقمی به شماره موبایل یا ایمیل شما ارسال شود.

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

هر چند که جی‌میل هنوز هم از سوالات امنیتی پشتیبانی می‌کند اما این گزینه برای اکانت‌های جدید در دسترس نیست و فقط می‌توانید آن را برای ایمیل‌های قدیمی نگهدارید یا حذف کنید. در واقع این پرسش‌ها به اندازه کافی در تامین امنیت کاربران کارآمد نیستند اما برای اکانت‌های قدیمی تا زمانی که خودتان به صورت دستی گزینه مربوطه را حذف نکنید، قابل استفاده هستند.

پس از ورود به حساب جی‌میل با کلیک بر روی عکس پروفایل در گوشه بالای سمت راست صفحه، وارد قسمت تنظیمات شوید (اگر عکسی انتخاب نکرده باشید، اولین حرف نام کوچک نشان داده می‌شود). سپس بر روی “My Account” کلیک کنید.

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

در این صفحه “Signing in to Google” را انتخاب کنید؛ در اینجا می‌توانید ایمیل ریکاوری یا شماره تلفن را بررسی کنید و همچنین می‌توانید ببینید که چه دستگاه‌هایی و از چه مکان‌هایی اخیرا به حساب گوگل شما دسترسی داشته‌اند.

اگر دستگاه ناشناسی را در این قسمت مشاهده کنید ممکن است به این معنی باشد که کسی در حال تلاش برای دسترسی به اطلاعات حساب شماست.

چگونه پسورد فراموش شده جیمیل را بازیابی کنیم

در اینجا آپشن‌های دیگری هم وجود دارند. سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای را اکیدا توصیه می‌کنیم؛ اگر حساب جی‌میل را روی تلفن هوشمند خود دارید، به جای تایپ کلمه عبور در وب از سیستم احراز هویت سریع استفاده کنید.

منبع : آی تی رسان

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: