۰

سایت تولید محتوای فرهنگی تبلیغی رونمایی شد

رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: به منظور تأمین نیازهای محتوایی مبلغان سراسر کشور سایت «تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی» طراحی و راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۲۹۵۰۹
۱۱:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: به منظور تأمین نیازهای محتوایی مبلغان سراسر کشور سایت «تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی» طراحی و راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مومنی اظهار داشت: این سایت متناسب با نیاز های محتوایی و مهارت های تبلیغی مبلغان سراسر کشور طراحی و راه اندازی شده است.

او گفت: دفتر تبلیغات اسلامی تجربه طولانی در تولید محتوای تبلیغی دارد و به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی برای مبلغان از قبل شناخته شده است.

رئیس گروه تولید محتوای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این گروه در راستای نیازها و انتظارات مبلغان، سایت تولید محتوا را به عنوان مرجع و منبع برای مبلغین راه اندازی کرد تا بتواند تمام نیازهای محتوایی و مهارتی مبلغان سراسر کشور را در آن تجمیع و ساماندهی کند.

او افزود: با توجه به دقت هایی که در تهیه و عرضه مطالب می شود، مبلغان می توانند با مراجعه به آدرس https://tm.balagh.ir با اطمینان خاطر از مطالب این سایت بهره برداری نمایند.

مؤمنی، یکی از ویژگی های مهم این سایت را دربرگیرنده دانشنامه مقالات تبلیغی برشمرد و اظهار داشت: این بخش از سایت، دانشنامه مقالات تبلیغی مرتبط با مهارت های تبلیغی منتشر شده در نشریات کشور را در خود جای داده است؛ برای این مقالات، ساختار درختی ایجاد شده است که کاربران گرامی به راحتی می توانند بر اساس موضوع مورد نیاز خود به این مقالات دسترسی پیدا کنند.

او با بیان این که دست اندرکاران این سایت، تمام مقالات تبلیغی که در کشور تولید می شود را رصد می کنند و مقالات جدید را شناسایی و ارائه خواهند کرد، گفت: تا کنون ۱۵۰۰ مقاله شناسایی شده و بخشی از آن در سایت تولید محتوا بارگذاری گردیده است و در آینده نزدیک همه مقالات شناسایی شده، پس از نمایه زنی بارگذاری خواهد شد.

رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دومین ویژگی این سایت، ایجاد فضایی برای پایان نامه های تبلیغی می باشد؛ در این بخش، سعی شده است که تمام پایان نامه های مراکز علمی کشور اعم از دانشگاهی و حوزوی شناسایی شود و مشخصات پایان نامه ها، چکیده و فهرست مطالب ارائه شده است.

او افزود: نویسندگان، طلاب و دانشجویانی که به دنبال آشنایی با پایان نامه های تبلیغی بوده یا در صدد نوشتن پایان نامه تبلیغی هستند، می توانند با مراجعه به این بخش از سایت با پایان نامه های دفاع شده در موضوعات تبلیغی آشنا شوند.

مؤمنی اظهار داشت: تا کنون حدود ۴۰۰ پایان نامه شناسایی شده و برخی بارگذاری گردیده و درآینده نزدیک نیز تمام ۴۰۰ پایان نامه ارائه خواهد شد.

او به اهمیت داستان های تبلیغی در سخنرانی های مبلغان اشاره کرد و گفت: مبلغان همواره برای سخنرانی نیاز به داستان های مفید و جذاب دارند و ارائه یک سخنرانی کاربردی و مؤثر مستلزم استفاده از داستان است؛ کاربران و مبلغان با مراجعه به این بخش از سایت می توانند داستان مورد نظر خود را جستجو نمایند و از آن استفاده کنند.

رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، دیگر ویژگی این سایت را پرداختن به مناسبت های تبلیغی عنوان و تصریح کرد: توجه به مناسبت های تبلیغی و ارائه محتوا در مناسبت های شمسی و قمری، یکی از دغدغه های مبلغان است که در این سایت علاوه بر ارائه مطالب درباره مناسبت های محرم و رمضان، درباره سایر مناسبت های سال نیز مطالب مورد نیاز ارائه شده است.

او بخش کتابخانه، چند رسانه و ساختار موضوعی را از دیگر ویژگی های این سایت برشمرد و افزود: در بخش «کتابخانه» از سایت کتاب های مفید برای تبلیغ به صورت تمام متن ارائه شده است؛ در بخش «چند رسانه» پاورپوینت های تبلیغی و برخی سخنرانی های صوتی و تصویری اعم از محتوایی یا مهارتی ارائه می شود؛ در بخش «ساختار موضوعی» در ساماندهی مطالب سایت از ۱۴۰۰ نمایه استفاده شده است که مبلغان به راحتی می توانند از طریق این ساختار به موضوعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

مومنی اظهار داشت: آثار متعددی توسط معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده یا در حال انتشار می باشد که مبلغان از این آثار بی نیاز نیستند که در این سایت، آثار معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز اطلاع رسانی می شود.

او گفت: مبلغان می توانند از طریق لینک ره توشه که در این سایت ایجاد شده است، با ورود به سامانه ره توشه به تمامی ره توشه های تبلیغی منتشر شده در طول ۲۵ سال اخیر دسترسی پیدا کنند؛ همچنین، از طریق لینک سامانه نشریه تخصصی «افق تبلیغ» که در این سایت نیز ایجاد شده است، وارد این سایت شده و از مطالب آن که در صدد ارائه دیدگاه های جدید در عرصه تبلیغ است و به صورت فصلنامه منتشر می شود، بهرمند شوند.

رئیس گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که این سایت به صورت روزانه در حال پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: مبلغان و کاربران ضمن استفاده از مطالب مورد نیاز، می توانند نظرات و پیشنهادات خود را در جهت ارتقای محتوای این سایت ارائه نمایند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: