۰

نداشتن فضا برای دفن اموات مسلمانان ایتالیا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به وضعیت مسلمانان ایتالیا در شرایط کرونایی و همچنین نداشتن فضای کافی برای دفن اموات خود پرداخته است.
کد خبر: ۲۲۹۵۰۴
۱۱:۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان ایتالیا نیز مانند دیگر مردم این کشور از کرونا آسیب زیادی دیدند و عزیزان خود را از دست داده‌اند. اما مسلمانان این کشور اروپایی مشکل دیگری دارند؛ نبود قبر کافی برای دفن اموات.

امامان جمعه و جماعت در ایتالیا از مسئولان این کشور خواسته‌اند گورستان‌های اسلامی ایجاد کنند و یا در گورستان‌های دیگر، فضای کافی برای دفن اموات به آنها بدهند. به جز کرونا، نداشتن فضای مناسب برای دفن اموات مسلمان در گورستان‌های ایتالیا باعث آزردگی خاطر بازماندگان شده است. ۳۴ هزار نفر در ایتالیا به خاطر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که مسلمانان نیز در میان آنها بوده‌اند. اما نبود فضای کافی برای دفن اموات مسلمان و همچنین عدم صدور مجوز برای بازگشت اموات به کشورهای خودشان- به دلیل شرایط کرونایی- باعث شده تا خانواده‌های مسلمان در ایتالیا وضعیت نامناسبی پیدا کنند.

ایتالیا ۲/۶ میلیون نفر مسلمان دارد که ۴/۳ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند اما به اندازه جمعیت خود امکانات دینی، اجتماعی و بهداشتی ندارند. عمده مسلمانان ایتالیا در شمال این کشور زندگی می‌کنند که اتفاقاً تلفات کرونایی شدیدی هم داشته است. اما به دلیل نبود قبر مناسب، خانواده‌ها مجبورند به مرکز و جنوب کشور سفر کنند تا عزیزان خود را دفن کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: