۰

پیوستن مسلمانان نیویورک به تظاهرات ضدنژادپرستی

درحالی که جمع کثیری از مسلمانان به تظاهرات مردم علیه نژادپرستی پیوسته اند، جمعی دیگر نیز ابتکار عمل را به دست گرفته و در شهرهایی چون نیویورک به تظاهرکنندگان غذا، آب و ماسک می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۹۳۱۸
۰۸:۴۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، درحالی که راهپیمایی های گسترده در روزهای گذشته در سرتاسر ایالات متحده و سراسر جهان به قتل جورج فلوید به دست افسران پلیس مینه سوتا ادامه دارد، جمع کثیری از مسلمانان به تظاهراتها پیوسته و پابه پای سیاهپوستان حرکت می‌کنند برخی دیگر از مسلمانان در شهر نیویورک آمریکا نیز، به شیوه ای دیگر ابتکار عمل را به دست گرفته و برای حمایت از جنبش سیاه پوستان آمریکا، برای معترضی غذا و ماسک و آب معدنی فراهم کردند.

در بروکلین ، نیویورک ، مسلمانان سازمان «گیوینگ بک»، یک سازمان خیریه اسلامی، یبش از ۱۰۰ ساندویچ، بطری آب خنک و ماسک صورت به تظاهرکنندگان دادند.

محمد باهه بنیانگذار این سازمان عام المنفعه به خبرنگاران گفت: ما تصمیم گرفتیم در کنار تظاهرکنندگان بمانیم و به آن‌ها کمک کنیم زیرا آن ها برای عدالت ایستاده اند.

وی خاطرنشان کرد: ابراز همبستگی با آنها بسیار مهم است زیرا ممکن است دفعه دیگر یکی از اعضای خانواده یا جامعه خودم باشد که پلیس با زانو پا روی گردنش بگذارد و این تظاهرات صدای سرکوب شده و مظلومین را به گوش دنیا می‌رساند.

باهه افزود: شرکت مسلمانان در این جنبش بسیار مهم است زیرا حمله به هر اقلیت، حمله به همه اقلیت ها است و اگر مسلمانان در مورد این مسئله سکوت کنند، وقتی نوبت به خشونت پلیس علیه ما می‌شود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم دیگران از جانب ما صحبت کنند.

این گروه که از مرکز اجتماعی مسلمانان در سان ست پارک فعالیت می‌کند، ۶ سال پیش تاسیس شده و هر جمعه و شنبه به بی خانمان ها در منهتن غذارسانی می‌کند.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: